Ford Focus Wagon 1.6 TI-VCT 125pk First Edition (2011)

autoreview

Ford Focus
Ford FocusFord FocusFord FocusFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord FocusFord FocusFord FocusFord Focus

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.6 TI-VCT 125pk First Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf89.500 km
KM-stand laatst91.500 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 90.500 km

Vanwege een auto-ongeluk is de vorige auto total-loss verklaard. Op basis van de dagwaarde + wat extra financieren hebben we besloten toch een stapje te willen maken t.o.v. de I30.

Wat bedoel ik met een stapje: een nieuwer model auto (Ford in 2011 in productie gegaan, I30 in 2012 uit productie gegaan) en qua uitrusting wat rianter.

Deze auto viel ons op: netjes qua prijs, iets meer vermogen dan de I30 (125pk vs 109), riant qua uitrusting (first edition) en een hele speciale kleur (Candy Red parelmoer). Na een proefrit waren we verkocht. De auto is t.o.v. de I30 vele malen stiller, stabieler, comfortabeler en de kwaliteit van de materialen en de bouwkwaliteit vind ik ook absoluut beter.

Nu we de eerste 1.000km ermee hebben gereden vallen de volgende zaken positief op:
- Wegligging - strak, maar wel comfortabel
- Geluid - motorgeluid zeer zacht, meer bandenruis en wind
- Algemeen gevoel - auto verwent je door de opties (cruise control, stoelverwarming, etc) en je onthaast er in

Wat valt wat tegen:
- Overzicht - ik vind de auto on-overzichtelijk. Gelukkig heb ik parkeersensoren achter laten plaatsen
- Trekkracht motor - motor lijkt wat lui, voor echt vaart moet je ruim boven de 3.000 toeren komen
- beenruimte achterin - wat minder dan bij de I30, mede doordat de voorstoelen nogal dik zijn (mogelijk door stoelverwarming)

Maar al met al dik tevreden de eerste 1 - 1,5 maand.

Kleine irritaties

  • 91.500 km

De remmen piepen meer en meer, iets wat de afgelopen weken is gestart.

Daarnaast horen we de voortrein kraken bij het nemen van drempels, zowel bij in- als uitveren. Ook bij grotere oneffenheden in de weg hoor je het gekraak.

Reparatie onder garantie is ingepland voor 5 februari, dus het zal snel opgelost worden. Het kraken wordt, denkt de dealer op basis van telefonisch contact, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de stabilisatorstangrubbers. Iets waar vooral de Fiesta last van schijnt te hebben, maar blijkbaar ook onze auto.

Wanneer dit goed opgelost wordt zijn het maar kleine dingen. Het is en blijft een 2e hands auto natuurlijk.

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.