Ford Focus Wagon 1.6 EcoBoost 150pk Trend Sport (2011)

autoreview

Ford Focus Wagon 1.6 EcoBoost 150pk Trend Sport (2011)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.6 EcoBoost 150pk Trend Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2012
KM-stand laatst1.400 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

150 pK Ecoboost wat een power

  • 1.400 km

Sinds eind mei heb ik een nieuwe Ford Focus Wagon III Sport trend 1.6 Ecoboost.

De vorige auto was een Ford Focus Wagon Titanium uit 2008 en deze beviel ook prima, maar had slechts 100 pk onder de motorkap. Verschil tussen de “Titanium” en de “Sport Trend” is te overzien. Het wezenlijke verschil is de Climate Control en de automatische verlichting en de regensensor. Is dit overkomelijk, jawel als je het er niet in hebt zitten, mis je het ook echt niet. Mijn auto heeft als extra accessoires nog navigatie, parkeersensoren, bluetooth, cruise control en active city stop).

De stap van de vorige 1.6 naar de 1.6 Ecoboost is een wereld van verschil. Ik rij nog wel voorzichtig, want de motor moet uiteraard nog ingereden worden. Je voelt vanaf 1500 toeren in alle versnellingen vermogen! Met name in de 3e en 4e versnelling speer je er vandoor. Vanaf 80 km per uur kan je op zich in de 6e versnelling en zit je op 1500 toeren. Bij 140 km per uur zit je keurig onder de 3000 toeren. Kortom heel rustig qua geluid in de auto. Dat scheelt enorm met de vorige Focus. Ben nog niet boven de 4000 toeren geweest maar dat is in feite ook helemaal niet nodig.

Een paar plus- en minpunten:

Pluspunten:
- Zeer fijne en soepele motor.
- Rijdt comfortabel (in de auto enorm rustig en je hoort als je gas geeft een heerlijke brom.)
- Ik vind dit design veel strakker en mooier in lijn dan het vorige model.
- Voelt allemaal veel degelijker aan dan het vorige model. Je doet echt een deur dicht.


Minpunten:
- Verbruik is veel hoger dan verwacht, nu 9,0 liter/100 km. (Nog goed inrijden dus maar). Als dat beter wordt dan zal ik meer sterren geven op dat onderdeel.
- Radio harder en zachter zetten gaat nu via de rechterkant van het stuur. Links was praktischer.
- Ik vind de zwarte onderkant aan de zij- en achterkant minder mooi. Hadden ze mee moeten spuiten vanaf fabriek. Alle modellen hebben dat of je nu een titanium of een trend koopt. Vind het qua afwerking minder fraai. Zeker omdat het zwarte plastic niet perfect aansluit met de deuren die wel gespoten zijn.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.