Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Titanium (2013)

autoreview

Ford Focus
Ford FocusFord FocusFord FocusFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord Focus WagonFord FocusFord FocusFord FocusFord Focus

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf1.600 km
KM-stand laatst9.022 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 1500 KM

Ben onlangs als zzp'er aan de slag gegaan. In het begin had ik een Ford Mondeo 2.0 wagon in Limited Edition uitvoering.
Echter aan het relatief hoge brandstofverbruik wilde ik verandering brengen. Aangezien ik een enthousiaste Ford berijder ben, dit is mijn 8e Ford, ging mijn voorkeur uit naar de Ford Focus in luxe uitvoering (Titanium) met 125 PK ecoboost engine.
De 1e 1500 km zitten erop. Vorige week op- en neer naar Frankfurt Duitsland gereden, heb je direct een goede indruk van het gedrag op de 'snelle snelweg'.
De Focus in deze uitvoering bevalt mij prima. Rustig rijdend prima auto. De overgang van de toch wat zware Mondeo naar de Focus valt mij erg mee. Alles is wat compacter, maar het rijgedrag wellicht beter. Dit vanwege het geroemde Focus onderstel. Ook over het rijgedrag van de Mondeo was ik niet ontevreden.

Het brandstof verbruik valt mij op dit moment niet echt mee. 7.1 op 100 zeg maar 1:14 Hopelijk stelt dit nog wat bij.
Over luxe niets dan lof. Keyless entree, verwarmde voorruit, dakrails, inklapbare spiegels. De stoelen zitten prima iets wat korter dan de Mondeo, maar zitcomfort uitstekend. op naar de eerste 5000 km.

Waarschuwing boordcomputer motorstoring onderhoud

  • 9.022 km

Vandaag maandag 7 april kreeg ik via de boordcomputer bericht dat de auto direct voor onderhoud aangeboden dient te worden bij de Ford Dealer; vanwege motor storing.
In 1e instantie is de computer gereset. Geen noemenswaardige problemen. Direct daarop begon de motor te schokken en kreeg de auto niet boven de 20km per uur.
Wagen direct geparkeerd. Wederom gestart, vooralsnog geen probleem. Waarschuwing inclusief branden oranje waarschuwingslampje, daarop de auto wederom bij de dealer gebracht. Probleem bleek toch complexer. Auto staat nu bij de dealer voor verder onderzoek en mag van een Ford Fiesta leenauto genieten. Heb deze wagen nu ruim drie maand in mijn bezit.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.