Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Lease Titanium (2012)

autoreview

Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Lease Titanium (2012)

Signalement

UitvoeringFocus Wagon 1.0 EcoBoost 125pk ECOnetic Lease Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf94.000 km
KM-stand laatst107.500 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke auto

  • 94.000 km

Hallo,

Sinds 17-01-2020 ben ik in bezit van een hele mooie Ford Focus Wagon 125 pk ecoboost. De auto heb ik gekocht met een risico omdat het onderhoud boekje er niet bij zit, en is een import auto uit Duitsland. Voordat ik deze auto kocht had ik er al een aantal bereden en eigenlijk reden ze allemaal super. Mijn enige reverentie punt die ik had of de km stand kan kloppen waren de banden. Deze stamde af van 2012 moment dat de auto op kenteken is gezet) Waarschijnlijk ook met winterbanden gereden. Natuurlijk zegt dit niks, maar goed, de gok is genomen. Na de aanschaf 10 km voor mijn huis begon mijn motormanagement lampje te branden. Direct naar de ford garage gegaan om de auto uit te lezen. Nu kwam code p0420 naar voren, katalysator riepen ze. Omdat ik een vaste garage heb ben ik meteen naar mijn garage gereden en een afspraak gemaakt voor een beurt en uiteraard gevraagd of ze naar de p0420 konden kijken. Na 1 maand eindelijk de dag van de beurt (ze hadden het erg druk) belde ze mij op over de kosten van de beurt en waarom die p0420 code naar voren kwam. Nou gelukkig zijden ze dat de auto in goede staat was, maar de bougies en alle filters moesten zeker vervangen worden. Nu bleek dat de katalysator vervangen moest worden, en ze adviseerde meteen de lambda sensoren mee te vervangen. Kosten alleen voor de kat en sondes 1500 euro. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan en ben opzoek gegaan naar een originele 2de h. Voor 250 euro heb ik een originele kat en lambda sondes gekocht. Mijn neefje werkt bij een auto garage en die heeft de boel er onder gezet. 100 euro incl. nieuwe originele ford pakkingen voor het er onder plaatsen. Nu 250 km gereden en het lampje is niet naar voren gekomen! Maar goed, de teller staat nu bijna op 96000 en kan vertellen dat dit een van de fijnste auto's is waarin ik heb gereden. Stuurt natuurlijk heerlijk, ziet er mooi uit van binnen en van buiten. Is stil, geen kraakje te bekennen, en redelijk zuinig? Nu ben ik nog niet helemaal tevreden over het verbruik. Ik tank 98 en kom tot nu toe op een verbruik van 6.2/100 en ik rij serieus als een oud vrouwtje. Mijn dagelijkse rit naar mijn werk is 25 km. 12 km snelweg, 9 km 80 km weg en de rest dorp. Nu heb ik de kat 250 km geleden laten vervangen en ook de gegevens gereset, dus ik moet nog wel afwachten wat de toekomst gaat doen.

Nog steeds super

  • 107.500 km

Ik vond het tijd om mijn ervaring te delen gezien ik meer dan 10000 km verder ben.

De auto rijd nog steeds ontzettend lekker. Ik ben er in de nazomer mee naar zuid Duitsland gereden 830 km vanaf mijn huis naar Kochel am see.
Ik ben 2x 15 min. gestopt om naar de wc te gaan en voor de rest alleen maar gereden. Bij de camping aan gekomen kon ik na mijn idee nog wel 300 km erbij rijden zonder problemen. Ik heb de sportstoelen er in zitten waarbij er een onderrug steun systeem in zit. Hierdoor kreeg ik geen last van mijn onderrug, wat ik bij mijn oude auto al na 300 km al kreeg.
Wat ik zo leuk vond aan de vakantie was dat ik maar 1x hoefde te tanken. Ik ben namelijk met gemak naar mijn bestemming gereden van Wageningen naar Kochel am See. De indicatie in de auto geeft 5.5/100 aan, wat na mijn idee erg netjes is!

Wel ben ik een paar weken geleden niet van mijn werk afgekomen omdat de accu het had begeven. Meteen een nieuwe gekocht en de auto reed weer. Verder heb ik geen problemen ervaren. Motormanagement lampje heeft sinds de vervanging van de kat. niet meer gebrand.

Ik ben nu sinds deze week dichter bij huis gaan werken waardoor ik niet meer zo snel de auto zal pakken (behalve bij regen) Waarschijnlijk zal ik niet meer boven de 10000 km per jaar uit komen.

Tot de volgende review!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.