Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Trend Business (2019)

autoreview

Ford Focus 1.0 EcoBoost 125pk Trend Business (2019)

Signalement

UitvoeringFocus 1.0 EcoBoost 125pk Trend Business
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf60 km
KM-stand laatst4.780 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Blij Verrast !

  • 3.870 km

Na veel wikken en wegen een proefrit gemaakt in de nieuwe Ford Focus, moest over een vooroordeel heenstappen omdat ik het model niet bepaald aantrekkelijk vond.

Té laag en de achterkant té schuin, kortom ik had een drempel te nemen, de tests - ook in Auto Week- waren lovend. Omdat ik al vele jaren Ford rijd ook het model hiervoor en daarvoor, besloot ik een afspraak te maken om mijn vooroordeel te bevestigen of te slechten.

Het viel niet mee maar ook niet tegen, even laten bezinken en later nog eens een langere rit maken . En tijdens die rit was ik 'om.' De stoelen zitten goed, ja ik weet een AGR stoel zit nog veel beter maar in vergelijking met de Focus van 2016 geeft de stoel meer zijdelingse steun en zit harder waaraan ik de voorkeur geef.

De keuze om te kiezen tussen 'normaal' 'eco' en 'sportstand' i.v.m. het benzineverbruik sprak me aan, maar de wegligging gaf de doorslag, veel beter dan het vorige model!

Ook de automatische airco kan nu wel onafhankelijk worden ingesteld, dit was bij de vorige niet mogelijk, als de passagier 22 graden wenste en ik 10 graden dan was dat niet instelbaar.

De motor is nog niet ingelopen en klinkt nog wat rauw, heb gelezen dat er een ketting is geplaatst en geen distributieriem, echter Ford Nederland en ook de dealer houden het op een riem.

Het verbruik was de eerste tankbeurt 1 : 13.8 maar gaat nu richting 1 : 15,3 zal deze week de verbruiksmonitor invullen en bijhouden. Wel heb ik Euro 95 getankt al die toevoegingen ben ik geen voorstander van. Van LPG is bekend dat het een schone verbranding geeft maar daar wordt ook een hogere wegenbelasting op geheven, heel tegenstrijdig allemaal [ anders werd het nutteloos afgefakkeld, en zo kon het nuttig en goedkoop worden ingezet. ] Autogas is een mengsel van Propaan en Butaan en is veel beter voor het milieu dan Benzine of Diesel vanwege een gelijkmatigere verbranding. LPG heeft een hoog octaangetal tussen 100 - 108 wat duidt op een hoge klopvastheid. Dit zorgt ervoor dat giftige additieven niet nodig zijn, waardoor LPG een hoogwaardige, schone brandstof is........

Hoe dan ook, ben tot nu toe tevreden over mijn nieuwe Focus, komt uit Hongarije is door dealer parallel ingevoerd, in Nederland wordt er overigens geen enkele Ford geproduceerd en ik wilde een bepaalde kleur welke in Nederland via Ford Nederland niet leverbaar was en met 126 pk etc. De meeste dealers voeren parallel in dat is niets nieuws. [ meer ] De fabrieksgarantie is twee jaar uit te breiden met Ford Protect tot vijf jaar.

Heb mijn huiswerk goed gedaan en zal u op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Jacqueline

Roetfilter reinigen

  • 4.780 km

Vervolg op aanschaf Ford Focus Hatchback 126 pk.

Gister verscheen plotseling de melding dat het roetfilter gereinigd moest worden. Was er niet van op de hoogte dat er tegenwoordig een roetfilter in een benzine uitvoering is aangebracht. [ wel in een diesel uitvoering ]

Hoe dan ook, in het instructieboekje opgezocht en inderdaad is er vanaf 2017 een roetfilter aangebracht. Dit betreft een zelfreinigend filter , je moet dan - ongeveer - 20 minuten rijden met een toerental tussen de 1500 en 4000 toeren. Alhoewel ik op de terugweg was en binnen vijf minuten zou aankomen, het advies opgevolgd en de melding verdween van het scherm.

Het is allemaal ingegeven door de - in mijn visie - doorgeslagen milieu-eisen om de emissie uitstoot te verminderen, evenals de 10 procent toevoeging ethanol, je kunt wel een flacon kopen als toevoeging om het octaan gehalte te verhogen als je de opgedrongen 95 loodvrij getankt hebt die dat dus helemaal niet is, de toevoeging is 10 procent of je moet superbenzine 98 tanken maar dan moet je heel goed zoeken waar je dat kunt tanken.

Sommige pomphouders schijnen dispensatie te hebben gekregen maar moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen, er moet meer keuze zijn enzovoort. En dat allemaal om o.a. over 40 jaar ervoor te zorgen dat de aarde dan 0000,1 graad minder zou opwarmen. Het KNMI kan het weer nog voor geen week juist voorspellen, er bestaat geen wereld-thermostaat waaraan je kunt draaien, de zure regen, je mocht de plantjes nog geen water geven, het gat in de ozonlaag [ plotseling gedicht ] ik ben er helemaal klaar mee. Uiteraard gun ik iedereen zijn mening maar in sprookjes geloven, daar ben ik te oud voor. Het race circuit op Zandvoort ..... de speedboot van de koning waar 1200 liter benzine of diesel ingaat, en dan nu het roetfilter in een benzine uitvoering.....

De kleur van de auto is overigens Metallic Diffused Silver, misschien weten de meeste lezers en autorijders inmiddels dat er een roetfilter in een benzine uitvoering is aangebracht, ik weet het sinds gister.

Het gebruik schommelt nu tussen de 1 : 15 en 1 ; 16 .

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Focus

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens