Ford Escort 1.8 D Turbo CLX (1994)

autoreview

Ford Escort

Signalement

UitvoeringEscort 1.8 D Turbo CLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto is eigenlijk nog van voor de officiële lancering. Hij is ingeschreven op 23/09/1993, dus een paar maanden voordien. In het begin vond ik de auto heerlijk! Zo’n pit in vergelijking met mijn vorige Ford, en dat voor een diesel.
Maar na een tijdje krijg ik hem niet meer boven de 3000 toeren, en in 4e of 5e en een beetje bergop was het antwoord helemaal njet, zeker als je bij 120 met nog 3 personen op autostrade bergop een camion voorbij wilde steken! De auto kon met moeite zijn snelheid behouden.
Daarbij kwam dat het verbruik bij normaal rijden (op 2500 toeren schakelen en veel autostrades (+/- 120km/u)) rond de 7.3 - 7.4 liter/ 100 km lag, in de winter soms bijna 8l/100km. In de zomer krijg ik 6.5l/100km eruit geperst.

Uitzonderlijk hoog in vergeljking met wat de constructeur voorschrijft.

PROBLEMEN

De o-ringen van de dieselpomp zijn vervangen want hij lekte enorm veel diesel bij aanschaf.
De achterste schokdempers zijn moeten vervangen worden na de keuring.
De koppeling was zeer stroef en na 1000km is de koppelingskabel in twee geknakt.
De dieselpomp maakt een schurend geluid als je bij 2000 toeren gas geeft om te accelereren en hij komt moeilijk op snelheid.
Alleen in 1e en 2e versnelling trekt hij goed op, daarna is de pit eruit.
Roetfilter werd vervangen en toen ging het iets beter.
2 gloeiboegies zijn vervangen.
Alternator heeft al nieuwe koolborsteltjes gekregen.
Startmotor idem.
Ik ben eigenlijk teleurgesteld met deze auto. Ik heb ooit met een mondeo 1.8TD 90pk gereden (dezelfde motor) maar die auto was een bom!

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.