Fiat Seicento 1.1 S (2003)

autoreview

Fiat Seicento 1.1 S (2003)

Signalement

UitvoeringSeicento 1.1 S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf19 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 77%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Gewoon een fijne auto zonder poespas. Rijdt perfect, indien goed ingereden trekt deze auto in de 5e versnelling vanaf 80 km goed door en ook vanaf 100 km in de 5e versnelling is er nog voldoende power om snel te kunnen inhalen op gewoon op te trekken naar 130 km.
Ik rijd deze auto altijd alleen, dus hoe dit is met meerdere personen weet ik niet. Deze auto wordt alleen gebruikt voor vervoer over de snelweg, woon/werkverkeer, dagelijks 120 km. Verbruik is bij koud weer 1 op 18,5 en bij hogere temperaturen zelfs ruim 1 op 19. Ik let trouwens wel altijd goed op de bandenspanning! Zeer bevredigend dus. En veel goedkoper dan in de officiele opgave van de fabriek. Met wat stadsritjes, loopt hij nog altijd ruim 1 op 18. Met zijn korte wielbasis zijn verkeershobbels natuurlijk meer voelbaar als van een grotere auto, maar dan moet je ook het dubbele neerleggen bij aanschaf. Parkeren met dit wagentje is een werkelijk genot en met de korte draaicircel geef je iedereen het nakijken. Bekleding ziet er netjes uit en is van goede kwaliteit. Ook de afwerking van carroserie-naden en achterklep en deursluitingen is keurig symetrisch en onderaan de auto is alles netjes afgewerkt met kunststofcoating om nare steenslagbeschadgingen te voorkomen. De autolak is van sterke kwaliteit, beschadigingen van bossages of i.d. heb ik nog niet opgemerkt, terwijl ik vaak takjes raak met parkeren. Met de achterbank plat heb ik een zee aan ruimte waarin mijn moutainbike makkelijk kan worden ondergebracht met de nodige attributen en grote sporttas( je kan natuurlijk ook gewoon een trekhaak laten monteren).
De auto heeft geen stuurbekrachtiging en dit is met dit gewicht ook absoluut overbodig, het ’autogevoel’ zou er alleen maar onder lijden. Het motorgeluid is aan de buitenzijde rustig en binnenin zeker niet rumoerig. Eerder een tevreden brommetje. De verwarming is in zeer korte tijd op temperatuur, ook toen het deze winter -15 graden was. De achterruitverwarming werkt goed en slaat vanzelf af.
Ook de ’vergeten verlichting’(een vrouwenkwaaltje) is geen probleem, want deze dimt vanzelf bij het uitschakelen van de motor. Parkeerverlichting is wel aanwezig en gebruik ik veel als ik op een hoek sta geparkeerd.
Kortom, u hebt zojuist een review gelezen van een zeer tevreden gebruikster, die nog niet is verwend door allerlei elektronische extra’s ( die overigens bij storingen je autokosten flink kunnen opvijzelen).

PROBLEMEN

Bij plm. 5.000 km. het kraken van de linker achtervering laten verhelpen(=garantie),
en is daarna niet meer voorgekomen.
19.000 km. piepende ruitenwisser, bleek gewoon versleten.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.