Fiat Grande Punto 1.4 8v Edizione Prima (2007)

autoreview

Fiat Grande Punto
Fiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieur

Signalement

UitvoeringGrande Punto 1.4 8v Edizione Prima
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In deze klasse is er geen enkele auto die zo’n fantastisch design heeft en die voor relatief zo weinig geld zoveel auto biedt.
De keuze voor een Grande Punto was dan ook snel gemaakt.

We konden nog net kiezen voor de uitvoering ’Edizione Prima ’ want het was een van de laatste exemplaren.
Het voordeel van deze uitvoering is, dat je er aantrekkelijke extra’s bijkrijgt voor een zeer bescheiden meerprijs.
O.a. gescheiden climate control en lichtmetalen velgen.
De auto is dermate compleet, dat we alleen nog maar metallic lak erbij gekocht hebben.

Aangezien de auto voornamelijk stadskilometers maakt staan er nog niet zoveel kilometers op de teller.
De besturing van de Grande Punto is er t.o.v. de oude Punto ( die hebben we in het verleden een keer gehad ) enorm verbeterd.
Je hoeft veel minder te corrigeren op 80km/h-wegen.
Bovendien is de afwerking ook stukken verbeterd, want ( bijna ) alles ziet er verzorgd uit.
Positieve punten zijn: Het design, het ruimte-aanbod, de hogere zit, de lage aanschafprijs, de compleetheid van de auto, het schakelen en de algehele afwerking.

Tot nu toe bevalt de auto uitstekend.
De enkele keer dat de auto op de snelweg komt valt tevens het lage geluidsniveau op en de rust waarmee het motortje draait.
Conclusie: We hebben absoluut geen spijt dat we deze auto hebben aangeschaft.

PROBLEMEN

In de week van de aflevering ontdekte ik lekkage aan het motorblok.
Wat bleek? Er lekte olie omdat er ’iets’ niet goed vastgedraaid zat.
Daardoor was er al behoorlijk wat olie ’verdwenen’.
De dealer heeft dit overigens direct verholpen.

Verder is de boordcomputer volgens mij een beetje erg positief: Deze geeft een veel lager verbruik aan dan mijn metingen.
Een gemiddeld verbruik van rond de 1:13,0 volgens de boordcomputer en 1:11,5 volgens mijn metingen vind ik trouwens voor een 1.4tje niet super zuinig.
Dat zal dan wel komen door de vele stadsritten en doordat de motor nog niet helemaal is ingereden.

De motor is voor een 1.4 ook niet echt snel: je moet behoorlijk doorhalen in de versnellingen om de gang er een beetje in de krijgen.
Verder trilt het koppelingspedaal af en toe bij het optrekken vanuit stilstand en maakt de auto een raar schurend geluid bij het achteruit rijden wanneer het stuur naar links of rechts tegen het aanslagpunt is gedraaid.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.