Fiat Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport (2008)

Fiat Grande Punto
Fiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande PuntoFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieurFiat Grande Punto - interieur

UitvoeringGrande Punto 1.4 16v T-Jet Sport
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008

Topper

Deze Fiat is de eerste auto die ik nieuw rij. Volledig naar mijn wensen samen gesteld. Niet dat er zoveel keus was bij deze uitvoering omdat alles er al opzit. Inclusief opties die weinig toevoegen zoals een elektrische lendensteun, Wat is daarvan het voordeel boven een handmatig te bedienen ledensteun? Of spraak bediening voor de radio, vaak gaat het sneller met de knopjes op het stuur.

Het mooiste aan de auto is de motor, wat een super ding. Er zit altijd power in dit blok. Je hebt nooit het idee dat je iets te kort komt. Daarnaast zitten er super remmen onder en stuurt het goed. De combinatie zorgt er voor dat het altijd lekker is om met deze auto te rijden. Ik heb er nu 120000 kilometers op staan in nog geen drie en een half jaar. Ik rijd veel snelweg en helaas ook vaak file. Daarnaast kom ik ook regelmatig in de stad. Op al dit soort wegen voldoet de auto voor mij. Het verbruik komt aardig overeen wat Fiat zelf belooft. Ik vind 6.6 op 100 km zuinig voor een auto waarmee je makkelijk te hard rijd.

Enig minpuntje van deze auto is dat hij in de 25% categorie valt. Al die drempels die in Nederland liggen zijn ook niet goed voor deze auto, Ik schuur regelmatig over drempels heen. Ik kan deze Punto T-Jet echt iedereen aanraden, die een sportieve goed uitgeruste auto zoekt.