Fiat 500L TwinAir Turbo 105 Eco Lounge (2014)

autoreview

Fiat 500L
Fiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500LFiat 500L

Signalement

Uitvoering500L TwinAir Turbo 105 Eco Lounge
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst23.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna een jaar...

  • 23.000 km

Wij vonden de 500L altijd al een leuke auto, maar hij lag qua prijs boven ons budget. Vorige zomer liep ik echter tegen een aantal interessant geprijsde voorraadauto's aan en toen ging de kogel door de kerk. Bij Auto Lennaerts in Venlo kregen we een net aanbod. Enkel de kleur was een concessie, de keus was uit zilvergrijs en zwart. Wij kozen voor de zwarte, maar hadden liever een wat sprekender kleur gehad. Maar voor 7000 euro voordeel konden we daar wel mee leven. We hebben dak en spiegels wit laten wrappen, een setje originele witte velgen bijgekocht en belettering van de zaak aangebracht, de auto is nu echt een eye-catcher.
Laten we beginnen met de praktische kanten van de 500L. Het is nl. een ongekend ruime auto. Omdat je in een handomdraai de achterbank kunt neerklappen en ook de voorstoel kunt klappen kun je lange pakketten zonder problemen meenemen. Wij willen nog wel eens iets halen bij Ikea, en dat is geen enkel probleem. Voor de neefjes en nichtjes moet er regelmatig een kinderzitje geplaatst worden, dat gaat ook gemakkelijk omdat je gewoon ruimte in overvloed hebt. Handig bleek op vakantie ook de verstelbare bodem van de kofferbak. Onderin kun je heel veel kwijt (onze opblaaskano, 2 tuintstoelen en nog wat kleiner spul) en dan heb je ook nog eens een kofferruimte daarboven waar je tassen, koffers, koelbox etc. kwijt kunt. Daarbij kan de achterbank verschoven worden zodat je nog meer plaats krijgt en nog steeds riant zit. Top!
Over de Twin-air motor is al het een en ander geschreven. Je moet er even aan wennen, dat is waar. Het geluid lijkt af en toe wat op een brommobiel en dat is wat minder complimenteus. Op de snelweg echter is de motor juist heel stil. Je moet de neiging weerstaan om flink in toeren door te trekken, dat is niet nodig namelijk. En dan merk je het ook gelijk in het verbruik. Wij verbruikten op onze vakantie naar Noorwegen (4 personen, bagage, dakkoffer en fietsen achterop) gemiddeld 1:13, en normaal is 1:15,5. Heel acceptabel vind ik.
Zelf ben ik dermate slechtziend dat ik niet meer kan autorijden, mijn vrouw rijdt dus doorgaans in de auto. Zij is erg te spreken over de wegligging en het rijgedrag.

Kortom, je moet even aan de auto wennen, maar dan is het ook een hele fijne auto voor dagelijks gebruik. Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen, wij hebben nog geen enkel probleem ervaren.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.