Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)

autoreview

Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)
Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)Daihatsu Young RV 1.0 12V RTi (2003)

Signalement

UitvoeringYoung RV 1.0 12V RTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf11.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Motor loop/zoemt bijna onhoorbaar. De 5e versnelling is een heuze overdrive, dus vaart maken in 4 svp. Overzicht met spiegels is goed en de hoge deuren geven een gevoel van veiligheid die je in geen andere wagen ervaart, heel apart. Schakelen verloopt ietwat houterig maar wel precies. Remmen staat in een Young RV gelijk aan het uitgooien van 23 ankers, wat een remvermogen!

Dit is een heerlijk ruime en goed voelende wagen voor mensen met kinderen. Ten opzichte van de Golf TDI mis je natuurlijk vermogen en het vertrouwde degelijke gevoel maar denk erom: Japanse techniek zit vernuftig in elkaar. Hoog zitten, royaal zitten, en toch 1 op 20 verbruiken. Ik vind het razend knap hoe ze dit gedaan hebben. De 1.0 DVVT ECO motor zit ook in de Cuore en de Sirion2. Door telkens andere overbrengingen is het gedrag anders. Knap gedaan Daihatsu.

Den Haag zou dit soort auto’s moeten promoten, is veel beter voor het milieu en zal de Europese autobouwers aan het denken zetten.

Ik ben blij dat ik terug ben bij dit merk, jaren geleden vele Dai’s gereden en zonder problemen tegen zeer voordelig verbruik èn onderhoud. Europese merken tippen hier niet aan.

PROBLEMEN

Bij gas geven trekt de wagen licht naar rechts. Dealer heeft een motorsteun besteld hetgeen uiteraard garantiewerk is. Verder klinkt de achterdeur heel anders dan de instapdeuren. De instapdeuren klikken (Japans dus) en de achterklep lijkt wel een Duitse deur.

Verder kan ik niets negatiefs bedenken. Ik heb Ford Mondeo gereden en laatst dus Golf TDI maar dit slaat alles. Wat een auto.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens