Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Trend (2007)

autoreview

Daihatsu Sirion 2
Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2 - interieur

Signalement

UitvoeringSirion 2 1.0 12V DVVT Trend
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf81.500 km
KM-stand laatst84.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een heerlijke auto ondanks rammeltjes

  • 84.500 km

Sinds begin dit jaar is mijn vrouw trotse eigenaresse van een Sirion 1.0 zonder toeters of bellen. Zelfs airco ontbreekt, maar wat zou het! Met 2500km per jaar in de stad heb je ook geen luxe nodig! Wel ruimte. En dat biedt de Sirion volop. Onvoorstelbaar dat er zoveel ruimte schuilgaat in zo'n klein autootje. Qua lengte is de Sirion korter dan onze vorige, een Charade, maar wat een feest qua interieurruimte!

De keuze voor de Sirion viel vooral vanwege de vijf deuren. Onze kleine man kan nu makkelijk achterin gezet worden, daar waar de Charade slechts drie deuren had. Ruimte in de kofferbak is er ook voor de kinderwagen, ook al moeten de wielen er wel vanaf. Heb je een kleintje dan is vooral handig dat de airbag van de bijrijder uitgeschakeld kan worden door in het dashboardkastje met je sleutel dat te doen. Waarom hebben alle fabrikanten niet een dergelijke handige oplossing?

De 1.0 driecylinder snort er heerlijk op los en doet dit redelijk vlot. Geen Ferrari-aspiraties natuurlijk, maar het ding doet zn werk keurig. Wat opvalt aan de keurige Sirion, is dat je tijdens het rijden nogal eens een rammeltje hoort. Sinds enkele weken rammelt het onderstel van de SIrion ook mee op slecht wegdek, iets waar bij de garage even naar gekeken zal moeten worden.

Qua verbruik doet de Sirion 1 op 20 en rij je 80km wegen, dan geeft de display zelfs 1 op 30 weer! Wat een heerlijke tweede auto voor weinig geld. Niet het mooiste jongetje van de klas, maar wel de meest praktische in zn klasse!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.