Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium (2006)

autoreview

Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium (2006)

Signalement

UitvoeringSirion 2 1.0 12V DVVT Premium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto is ruim, zuinig in gebruik, heeft een hoge zit, standaard vier deuren, drie 3-punt gordels achterin, erg leuk - een verstelbare rugleuning achter, een verlicht aflegvakje voorin (zeer handig), centrale deurvergrendeling met afstandbediening.
Kortom zeer compleet met 4(!) airbags voor een vriendelijke prijs.

De 998 cc motor levert een vermogen van 71 pk welke voldoende is om goed mee te komen ook op de snelweg zonder oorverdovend gebrul.

Het verbruik van mijn auto is iets hoger als van de doorsnee Sirion2 omdat ik, mede door vaak in Duitsland te komen en een bloedhekel heb aan aquaplaning of slechte grip, standaard op winterbanden rijd (Goodyear Ultra Grip 7) maar 1:16 is goed haalbaar. (korte ritten en nog niet in de zomer gereden)

Ik heb de auto aangekleed met een orginele armsteun voorin (een echte aanrader) en 3-weg Pioneer luidsprekers in de deuren achterin die met de orginele luidsprekers voorin bij de verdeling van 30-70% een heerlijke sound geven. Verder heb ik een trekhaak laten monteren die best aan prijs was omdat het een afneembare moest zijn maar het klik-klak montagesysteem maakt zeer veel goed.

In den beginne ontstond enige ergenis vanwege snel beslagen ruiten die niet of nauwlijks schoon te krijgen/houden waren maar experimenteren met de verwarming leverde op dat bij koude start de keuzeknop op de voorruit moet staan maar tijdens het rijden op het interieur (geheel links).
Met de openingen in het midden naar het dak gericht en de één links en de ander rechts en de openingen bij de deuren op de zijruiten gericht zijn de ruiten vlot schoon en de auto lekker warm.
De verwarming is zeer snel en aangenaam.

Het gemis van een koelwatertemperatuurmeter was maar kort, een groen lampje geeft een koude motor aan en als het lampje uit is is de motor warm. De rode brandt normaal gesproken niet, alleen bij een kokende motor.

Soms kan het piepertje op de gordels ergenis opwekken maar het voorkomt bekeuringen.
Onder de 20km/h gaat de pieper echter niet wanneer men toch zonder gordel wenst te rijden.
Een zeer veilige en doordachte auto dus met leuke technische snufjes.

De stuurbekrachtiging is aangenaam prettig alsmede de stoelen en zitpositie. En dat voor mijn postuur van 1.96 en ruim 130 kg!

PROBLEMEN

Tot nu toe geen enkele problemen gehad.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.