Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Sinds augustus 2006 in het bezit van een Sirion 2 premium. Ik heb de auto verder aangekleed met de volgende opties: airco, audio af fabriek met 2 extra speakers achterin van Pioneer 170 Watt 3-weg, Lm velgen SR 700 14 inch met anti diefstal wielmoeren, stootlijsten sport, 4-delig met Sirion 2 logo en RVS instaplijsten op voorportieren. Het is een zeer ruime auto,zeker voor de passagiers en met een variabele kofferruimte. De auto rijdt zeer plezierig, stuurt direct en met de driecilinder komt hij aardig uit de voeten. Ook op de snelweg kan de auto goed meekomen met het overige verkeer. En vergeet natuurlijk niet dat deze 3 cilinder ook nog eens zeer zuinig is. Gemiddeld kom ik uit op 1 op 18 en dan doe het zeker niet rustig aan. Natuurlijk valt of staat alles met het gebruik van de rechtervoet. Ook het schakelen gaat met de kilometer beter. In het begin ging het allemaal een beetje stroef maar zoals gezegd, het gaat steeds beter. Het comfort staat voor een auto van deze afmetingen op een acceptabel niveau maar het glijd zeker niet over de weg. Vooral korte hobbels zijn merkbaar maar er is goed mee te leven en het is tenslotte geen Amerikaan.
Pluspunten: Zeer royale en luxe uitrusting.
Gunstige aanschafprijs
Zeer zuinig
Japans betrouwbaar
Mooi uiterlijk ( maar smaken verschillen )
Minpunten: Verwarmings-ventilatiesysteem.
Snel beslagen cq.natte ramen met vochtig weer.
PROBLEMEN
Krakende rugleuning bestuurdersstoel.Is deze week door dealer hersteld onder coulance want officieel vallen krakende en piepende delen niet onder de garantie.
Zie kleine lettertjes.
Bij deze zou ik Daihatsu aan willen raden nog eens goed naar het verwarmingssysteem cq. ventilatiesysteem te willen kijken. Als de auto een dag niet wordt gebruikt bij dit vochtige weer van de laatste tijd dan is de voorruit compleet drijfnat. (En dan bedoel ik niet beslagen maar het zijn gewoon echte druppels!!). Ik heb al diverse keren een spons en zeem moeten gebruiken om de boel weer droog te krijgen. Met de airco op vol is de ruit wel snel weer droog maar dat kan volgens mij niet de oplossing zijn. Je zou denken aan lekkage bij de voorruit maar dat is ook niet het geval. Een en ander is gemeld bij de dealer maar die zag vooralsnog geen oplossing.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.