Daihatsu Sirion 2 1.0 12V DVVT Premium (2006)

autoreview

Daihatsu Sirion 2
Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2Daihatsu Sirion 2 - interieur

Signalement

UitvoeringSirion 2 1.0 12V DVVT Premium
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds augustus 2006 in het bezit van een Sirion 2 premium. Ik heb de auto verder aangekleed met de volgende opties: airco, audio af fabriek met 2 extra speakers achterin van Pioneer 170 Watt 3-weg, Lm velgen SR 700 14 inch met anti diefstal wielmoeren, stootlijsten sport, 4-delig met Sirion 2 logo en RVS instaplijsten op voorportieren. Het is een zeer ruime auto,zeker voor de passagiers en met een variabele kofferruimte. De auto rijdt zeer plezierig, stuurt direct en met de driecilinder komt hij aardig uit de voeten. Ook op de snelweg kan de auto goed meekomen met het overige verkeer. En vergeet natuurlijk niet dat deze 3 cilinder ook nog eens zeer zuinig is. Gemiddeld kom ik uit op 1 op 18 en dan doe het zeker niet rustig aan. Natuurlijk valt of staat alles met het gebruik van de rechtervoet. Ook het schakelen gaat met de kilometer beter. In het begin ging het allemaal een beetje stroef maar zoals gezegd, het gaat steeds beter. Het comfort staat voor een auto van deze afmetingen op een acceptabel niveau maar het glijd zeker niet over de weg. Vooral korte hobbels zijn merkbaar maar er is goed mee te leven en het is tenslotte geen Amerikaan.

Pluspunten: Zeer royale en luxe uitrusting.
Gunstige aanschafprijs
Zeer zuinig
Japans betrouwbaar
Mooi uiterlijk ( maar smaken verschillen )

Minpunten: Verwarmings-ventilatiesysteem.
Snel beslagen cq.natte ramen met vochtig weer.

PROBLEMEN

Krakende rugleuning bestuurdersstoel.Is deze week door dealer hersteld onder coulance want officieel vallen krakende en piepende delen niet onder de garantie.
Zie kleine lettertjes.
Bij deze zou ik Daihatsu aan willen raden nog eens goed naar het verwarmingssysteem cq. ventilatiesysteem te willen kijken. Als de auto een dag niet wordt gebruikt bij dit vochtige weer van de laatste tijd dan is de voorruit compleet drijfnat. (En dan bedoel ik niet beslagen maar het zijn gewoon echte druppels!!). Ik heb al diverse keren een spons en zeem moeten gebruiken om de boel weer droog te krijgen. Met de airco op vol is de ruit wel snel weer droog maar dat kan volgens mij niet de oplossing zijn. Je zou denken aan lekkage bij de voorruit maar dat is ook niet het geval. Een en ander is gemeld bij de dealer maar die zag vooralsnog geen oplossing.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.