Citroën C4 Coupé 2.0 16V VTR+ (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C4 Coupé 2.0 16V VTR+ |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 99.679 km |
KM-stand laatst | 0 km |
- 108.800 km
Een nieuwe review, omdat er van de oude weinig meer klopte.
De Citroen C4 coupé is een aparte auto om te zien. Je vindt hem mooi of je verguist hem. Ik heb het altijd een mooie auto gevonden,het was voor mij een bereikbaar droomauto. Dus toen ik eind augustus vorig jaar een mooi exemplaar voor een goede prijs kon kopen, hoefde ik niet lang na te denken. Ik ruilde mijn Peugeot 206 in, en dacht een goede koop gedaan te hebben. Een mooie, betrouwbare auto waarmee ik er vele jaren mee vooruit kon.
Helaas het tegendeel is waar.
Deze auto is volgens mij op maandagochtend in elkaar geflanst. In de pakweg 9 maanden dat ik hem heb, heeft de auto elke maand wel een keer in de garage gestaan met problemen,veelal van elektronische aard
Een overzicht:
*Losgeschoten benzineslang (vastgezet met tie-wrap)
* Stuur trilt boven de 100 km/h
* auto trilt hevig bij remmen
* Auto trekt naar links
(Auto is uitgelijnd, wielen gebalanceerd en de schijfremmen zijn opnieuw afgedraaid. Oorzaak niet gevonden.)
* Airbaglampje brand te pas en te onpas. (auto meerdere malen uitgelezen, kabelbomen opnieuw gesoldeerd. Probleem zit er nog steeds)
*Storing in cruise-control ( gereset, probleem voorlopig opgelost)
* Storing in linkerportier. Auto geeft aan dat het portier open is, terwijl deze potdicht is.
*Binnenverlichting blijft branden, nav. storing portieren.
* Auto kan niet meer met afstandsbediening afgesloten worden.
Ik heb dus geen plezier meer in deze auto en stap er ook niet meer met een veilig gevoel in. Het vertrouwen in de auto is op dit moment compleet weg,des te meer omdat de auto al meerdere keren is uitgelezen door verschillende garages met verschillende apparatuur en de storingen niet te vinden zijn. Daarom zit ik nu serieus te overwegen om mijn verlies te nemen en de auto van de hand te doen.
Een pijnlijke ontdekking...
Vandaag maar eens gebeld naar de dealer die de auto nieuw afgeleverd had. Dit naar aanleiding van de bovenstaande storingen/mankementen en of er bij hun iets van bekend was. Dit heeft mij onaangenaam verrast! Het blijkt dus dat er veel elektronische zaken aan de auto vervangen zijn wegens storingen, van portierssloten en afstandsbediening tot aan nieuwe lampenunits voor en achter. Daarbij was ook de het hele remsysteem vernieuwd. Ook bleek dat de vorige eigenaar de auto maar enkele maanden in bezit gehad heeft, en waarschijnlijk wegens de aanhoudende malheur van de hand gedaan heeft. Al met al een auto met een vervelende voorgeschiedenis. Tenslotte belde mijn eigen garage dat ze alle mogelijke opties geprobeerd hadden en er niet meer uitkwamen. Dit deed mij besluiten om na slechts 9 maanden alweer afscheid te nemen van deze auto.
Conclusie; Mooie auto om te zien, rijdt echt fantastisch maar op technisch en zeker op electronisch gebied een ramp. Ik vind het dan ook niet verwonderlijk dat PSA in de rode cijfers zit. Jammer, want de auto's spreken me wel aan. Maar door de ellende van afgelopen maanden hoef ik voorlopig geen Fransoos meer!
Au revoir!
Afgelopen vrijdag heb ik afscheid van deze auto genomen. Het was me niet meer de moeite waard om de auto te laten repareren. Temeer omdat mijn vaste garage me niet kon garanderen dat de auto na reparatie geheel in orde zal zijn. Daarnaast voelde ik niet meer veilig in de auto. Ik heb nu een Chevrolet Aveo sedan uit 2006 welke uitstekend bevalt. Daarmee is het hoofdstuk Citroën afgesloten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.