Citroën C3 Picasso 1.4 VTi Aura (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C3 Picasso 1.4 VTi Aura |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 6.800 km |
Het eerste ritje
- 10 km
Eind juli de nieuwe C3 Picasso opgehaald. Ik had oorspronkelijk voor een LPG instalatie gekozen maar volgens Citroen Nederland was dit niet mogelijk en verviel mijn garantie. Ik argementeerde dat de zelfde motor in de C4 werd geplaatst met een LPG instalatie en garantie, maar Citroen nederland bleef bij het besluit dat er geen garantie werd geleverd op de C3.
Uiteindelijk vonden wij het toch wel een leuke auto en hebben we het gekocht in een 1.4 benzine uitvoering.
In ieder geval direct gaan rijden en tot zover geen problemen gehad. Geen pijn in mijn onderrug ( zie mijn andere revieu C4)en de in/uitstap is weer prima. De auto is goed afgewerkt en de armsteun in het midden is duidelijk van een betere kwaliteit. Ondanks negatieve reaktie,s wat betreft de 1.4 motor ben ik vol lof. de auto trekt naar behoren,en maakt duidelijk minder toeren dan mijn vorige C4 bij de zelfde snelheid. Volgeladen met mijn echtgenoot op vakantie naar Frankrijk reed ik met een snelheid van 130 km 1 op 12. Bij rustig rijden rond de 100 km is 1 op 14/15 zeker haalbaar.
Ik ben wel blij met het normale stuurwiel daar ik nooit een fan van het andere type stuurwiel ben geweest.
Het centrale dashbord stoort me niet maar had niet perse van mij gemoeten. De info is wel goed hoewel ik een normale temp. meter mis.
De auto is ondanks zijn afmeting ruim en heeft voldoende plaats voor 4 personen al wordt het wat bagage betreft wel wat krap. Aangezien mijn kinderen niet meer mee gaan is er ruim schoots voldoende ruimte voor ons tweeen. De stoelen zijn gemakkelijk plat te gooien waarbij een enorme laadruimte ontstaat. Je kan goed om je heen kijken door de grote ruiten rondom. De buiten spiegels zijn van een enorme afmeting wat betekent dat ik erg voorzichtig de garage moet inrijden wil ik de spiegels niet afbreken. Ondanks dat de auto smaller is dam mijn C4 heb ik door de grotere spiegels minder ruimte over. Ik rijd nog te kort om een betere revieu te geven maar ik kom op latere termijn er nog op terug. Wordt vervolgd!
Wat meer ervaring
- 6.800 km
Ik heb deze auto nu zo,n 5 maanden en heb er een kleine 7000km mee gereden. Tevreden, maar naardat je wat meer kilometers heb gereden ga je wat kritische naar de auto kijken.
Let wel, ik ben nog steeds tevreden, maar je ontdekt wat onvolkomenheden. Ten eerste vind ik de reset knop voor het op nul zetten van de dag teller op een ongelukkige plaats zitten. Je kan er heel moeilijk bij. Wat ik nog steeds jammer vind is het ontbreken van een temp. meter. De motor 1,4 vind ik ruim voldoende om goed mee te komen in het normale verkeer.Alleen je moet erg ver in de toeren om het maximale van het vermogen te kunnen benutten. Een klein caravan kan je wel vergeten ondanks het 1300 kg trek vermogen
Ik ben al een keer terug geweest naar de garage omdat er een lijmvlek zat op de hemel. De hemel is onder garantie vervangen door Emerpark Breda, en is weer als nieuw. Het verbruik is nog steeds aan de hoge kant 1 op 13, wat ik toch wel veel vind voor een 1.4. Daarin tegen weegt de auto behoorlijk wat. Veel zuiniger zal het ongetwijfeld niet worden. De auto is degelijk gebouwd, en komt dicht in de buurt van een duitse auto wat kwaliteit betreft. Hoe het zich gaat houden over een paar jaar is natuurlijk de vraag. Ik heb er later een achteruitrijd sensor op laten zetten , maar deze funtioneerd niet zo goed als een gemonteerd van de fabriek. Je word er soms wat gek van. Niet doen dus.
Nog maar een tijdje rijden en dan zien we wel weer
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.