Citroën C3 1.4 16V Exclusive (2007)

autoreview

Citroen C3
Citroen C3Citroen C3Citroen C3Citroen C3Citroen C3Citroen C3Citroen C3Citroen C3Citroen C1 - interieurCitroen C1 - interieur

Signalement

UitvoeringC3 1.4 16V Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst20.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 31.500 km

update 07-01-2010:

afgelopen week de 30.000 km beurt laten uitvoeren bij Citroen Kerres in Maastricht. (250.- incl. materiaal en uurloon) Tevens de terugroepactie (garantie) laten uitvoeren i.v.m. verlichting van de C3. Conclusie na 30.000 km; een leuke auto die zonder al teveel kosten de bestuurder veilig vervoert tijdens woon- werkverkeer. Het is geen scheurijzer, maar in deze kleurencombinatie met lederen bekleding wel nog steeds een aparte verschijning. Op naar de volgende 30.000 km.

Update 10-09-2009:

Een korte update over de C3. Nog steeds heel tevreden, met een verbruik van 1 op 15 (6.67 l per 100 km)en geen druppel olieverbruik. Boven de 110 km/u is het lawaai van de motor niet hinderlijk, zelfs stil te noemen, daarboven wordt het snel minder.


Update 31 december 2008:

Zo, de eerste 20.000 km zijn met de C3 gereden. De C3 heeft deze kilometers volledig probleemloos gefunctioneerd. Het verbruik ligt nu rond de 1 op 15, doordat er meer snelweg kilometers mee worden gereden. (nieuwe full-time baan in Maastricht)Binnenkort wordt een afspraak gemaakt voor de 1e beurt, eigenlijk pas rond de 30.000 km, maar in het boekje staat ook vermeld "of na 2 jaar". Zodra er bijzonderheden zijn pas ik de review aan.

Update 26 maart 2008:

Nu 13.000 km op de teller. Net als bij onze C4 geen problemen, alles functioneert perfect. Verbuik blijft rond de 1 op 14 (oftewel 7.15 l per 100km) en olieverbuik is verwaarloosbaar.

Update 9 augustus 2007:

nu 6.500 km op de teller. Geen kraakjes, geen problemen. Ook niet met de cruise control, zoals bij onze C4. Verbuik rond de 1 op 14, komt door het redelijk veel rijden binnen de bebouwde kom. De auto bevalt prima, de remmen werken veel beter dan bij de Saxo. Aantal keer al vol in de remmen moeten gaan vanwege plotseling overstekende fietsers. Omdat de auto is voorzien van alle luxe en de weinig voorkomende kleur, valt de C3 echt op tussen het overige verkeer.

Update 29 maart 2007:

De C3 is 23 maart voor de 1e servicebeurt bij Koelman in Maastricht geweest. Uiteraard geen bijzonderheden. Net als bij de C4, de appèlverlichting laten inschakelen zodat het dimlicht automatisch aangaat na het starten van de motor.

Het verbruik ligt nu rond de 1 op 14, wat ik met het vele stadsverkeer niet slecht vind. Het olieverbuik is nihil.

Update 16 januari 2007:

De nieuwe C3 afgeleverd via Koelman in Maastricht. Uiteraard schoon en compleet. De C3 met lederen bekleding uitgevoerd omdat de velours bekleding niet handig is als mijn echtgenote een rok aan heeft. Verder bijna alle opties, zoals radio CD, cruisecontrol, licht- en regensensor en automatisch inklappende buitenspiegels bij afsluiten.

Omdat er pas 100 km op de teller staat nog geen beoordeling gegeven, voorlopig voldoende. Als er 5.000 km op staat wordt het e.e.a. aangepast.

De eerste indruk is dat de C3 een stuk stabieler op de weg ligt dan de Saxo, maar dat mag ook wel als je kijkt naar het leeftijdverschil (september 2000 of januari 2007). Wat verder opvalt is dat de C3 veel beter geisoleerd is dan de Saxo, als je rustig rijdt, /- 100 tot 110 km/u, is de motor bijna niet hoorbaar. Handig is ook het modubord in de kofferbak. Zeg maar een extra verhoging waar je de zwaardere boodschappen op kwijt kunt, zodat bijvoorbeel de breekbare spullen onderin beschermd zijn.

PROBLEMEN

  • 20.000 km

Nog steeds geen, gelukkig maar.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Citroën C3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.