Chrysler 300C 3.0 CRD (2008)

autoreview

Chrysler 300C
Chrysler 300CChrysler 300CChrysler 300CChrysler 300CChrysler 300CChrysler 300C SRT8Chrysler 300C SRT8Chrysler 300C SRT8Chrysler 300C SRT8Chrysler 300C SRT8Chrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 Touring

Signalement

Uitvoering300C 3.0 CRD
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf17 km
KM-stand laatst49.988 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Excellent

  • 49.988 km

De 300C is een super goede reiswagen. Lange afstanden naar Zwitserland en Italië zijn een lust om mee te maken. De diesel is softwarematig opgevoerd en bedraagt nu zo'n 285 pk. Het gemiddelde verbruik is hierdoor verbeterd en is op lange afstanden moeiteloos 1 op 16,5. De actieradius ligt rond de 1300 km en nog is de tank dan niet leeg. Zelfs het lampje brandt dan nog niet. Het comfort is ten opzichte van de vorige modeljaren flink verbeterd. Het interieur is minder plastiekerig en mooi met leer afgewerkt. In de SRT design (zoals de mijne) zitten fantastische sportstoelen. Wel is deze stugger afgesteld maar dat komt de sportiviteit en de wegligging alleen maar ten goede. In vergelijking met de normale diesel is de opgevoerde versie net een raket. Fel optrekken op een droge weg levert direct een ingreep op van de tractioncontrol. Een leuk weetje, dat zelfs bij mijn garage onbekend was, is dat als je de binnenste knoppen op het stuur onderaan indrukt en ongeveer 10 sec. vasthoudt er een hele serie andere gegevens in het centrale display tussen de klokken verschijnt. Je kunt scrollen door o.a. een stopwatch, digitale snelheidsmeter, toerenteller, diverse buitentemperaturen, wieluitslagen, motortemp., oliedruk, accuspanning etc.. Mijn vorige auto was een 300C benzine en deze was wel goed maar presteerde aanzienlijk minder. De opgevoerde diesel is wat mij betreft het summum. Of ik er hierna nog een zal nemen weet ik nog niet. Het model vind ik nog steeds een van de mooiste die er momenteel verkrijgbaar zijn. Ik ben 52 en het is mijn 32ste auto. Ondanks dat ik al in heel veel auto's heb gereden is er nog veel leuk speelgoed waar ik niet in heb gereden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.