Chevrolet Volt LTZ (2012) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Volt LTZ |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 132.000 km |
KM-stand laatst | 138.000 km |
chevie volt
- 138.000 km
Door ander werk ben ik bewust opzoek gegaan naar een hybride, en eigenlijk was de keuze snel of de volt of de ampera (opel) de reden dat ik voor deze was, ik ben de derde eigenaar, de onderhoudsboekjes waren netjes ingevuld en hij had maar 121000 km gelopen!
wat betreft het rijden is het de comfortabelste en compleetste auto die ik gehad had! ik forens dagelijks een 55 km woon/werkverkeer en ik kan op en volle accu heen en weer met mooi weer kan ik hem op de zonnepanelen opladen zodat de kosten echt een lachertje is, daar zal ik iets verder over uitweiden.
ik kan zet de auto op zomer en winterbanden en daar kan ik ook een verschil mee merken evenals de velgen, ik heb voor de zomerbanden de ampera verlgen en voor de winter de volt velgen. De ampera velgen is echt 5/10% zuiniger.
ik heb gedurende de 22000 km het volgende bijgehouden
24.000 km heb ik 290 liter benzine verbruikt en dat is voor name 2 x vakantie en aantal keer bezoeken aan de andere kant van het land.
zoals 1 foto laat zien heb ik ook 10.000km gehaald met 1 x tanken maart t/m dec 24
in de zomermaanden als het boven de 20 gr is dan rijd ik gemiddeld op een lading 60 en de 70 km, woon/sport/werkverkeer
ik heb 1 x 72,3 km gehaald op 1 lading met normaal rijgedrag en niet harder dan 80.
in de winter is het een ander verhaal.
temp tussen 3/7 gr dan kan ik tussen de 40/50 km halen
is de temp tusen de 0/3 gr dan is het 38/45
is het gemiddeld 10 tot 16 gr dan red ik 45/60 km
regent het dan zit ik aan het onderste getal is het droog dan het bovenste getal.
en dan is het zeker afhankelijk wat je aan hebt aan stroomverbruikers, in de winter rijd ik zelden met de kachel aan op stroom (groot nadeel dat al je op stroom rijd er niks warm word, rijd je op benzine dan krijg je de warmte van de 1,4 motor in de cabine) Ik rijd met de stoelverwarming aan en dat is een 5% per stoel
zet ik de kachel vol aan dan is het 66% (dat doet echt pijn in je kwhverbruik)
zet ik de voorruit verwarmer aan is het gewoon 100% en ja die ben je nodig.... de ruiten beslaan erg snel,
ik gebruik dan vaak de functie op de afstandsbediening met voorverwarmen en dat scheelt een slok op een borrel.
qua benzine verbuik is het ook zomer winter en wat heb je aan qua elektrische.
ik rijd in de zomer 1/18 a 1/19 (zuinigst was 1/22, maar enkel een 60 zone in Duitsland op de snelweg)
winter is het 1:15 de eerste liter is het huilen 1:11/12 als de boel warm is dan beter.
en er tussen in qua weer is het 1:15/18
en gebruik je de sportknop dan is het verbruik hoger.
kosten, op normaal onderhoud Banden/apk/beurt heb ik toch 1 x een erg vervelend ding gehad iets wat ik later begreep van div forums dat de baklager stuk was, iets wat ik erg vreemd vond gezien die enkel in een versnellingsbak zitten. Maar omdat de benzine met de electro samen werkt zit er een soort gelijke hier in, kosten 1900 euro, met grote beurt etc was het net onder de 3000 die was echt niet leuk, de onderdelen zijn beter dan die waren, ook da werd uitvoerig besproken op de fora's
Maar, overal na een kleine 1,5 jaar rijden met de volt ben ik echt zo blij echt een aanrader als iemand een hybride zoekt, deze auto was zn tijd echt ver voorruit en daardoor niet goed begrepen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.