en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Z4 roadster 3.0i |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 64.704 km |
KM-stand laatst | 83.277 km |
In 2010 heb ik mijn BMWZ3 1.8 ingeruild voor deze Z4 3.0 . Een wereld van verschil wat betreft vermogen. Was de Z3 leuk om mee te rijden , deze Z4 schiet echt uit de startblokken. Geweldig !
In deze kleur zie je hem niet vaak rijden.
In maart 2011 was de auto aan een APK toe.
De linkerachterveer bleek gebroken te zijn en moest worden vervangen.
Dit euvel schijnt wel vaker voor te komen bij de Z4.
Bij de eerste grote beurt zijn bougies en remblokken voor vervangen.
Tevens werd aangegeven dat de achterbanden aan vervanging toe waren.
Er zaten Bridgestone Potenza runflatbanden onder. Mijn ervaringen met deze banden zijn ronduit slecht. Een BMW z4 is sportief geveerd maar zo een gestuiter en lawaai alsmede spoorgevoeligheid van de banden maakte het rijden toch minder leuk.
Op naar de bandenman om 4 nieuwe banden er op te laten leggen.Ik heb gekozen voor Pirellis Cinturato P7 ( geen RFT ).
Toen ik weer wegreed voelde ik meteen het verschil. En wat een verschil! Alsof ik in een andere auto reed. Weg was de herrie bij iedere gaatje in de weg of putdeksel,weg spoorgevoeligheid . Een verademing !
Alleen wel een reparatiesetje meenemen voor het geval dat.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.