BMW Z4 roadster 2.2i (2004)

autoreview

BMW Z4 roadster 2.2i (2004)

Signalement

UitvoeringZ4 roadster 2.2i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf97.500 km
KM-stand laatst107.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

....en rijden maar....

  • 107.500 km

Halverwege 2014 moest het er dan toch maar van komen: langgekoesterde wens om een cabrio te kopen en te gaan genieten van open rijden. In een recent verleden als eens een Audi A4 cabrio gehad: was een fijne auto maar eigenlijk een sedan met klapdak....

Dus kijken naar bijvoorbeeld een Mazda MX 5, MB SLK of BMW Z3 (in eerste instantie).

Om meerdere redenen viel de Mazda af: vond en vind het nog steeds een leuke roadster, puur autorijden, maar ik wilde iets meer comfort (met name met dak dicht). MB viel snel af, niet zo sportief, dus pijlen gericht op BMW Z 3 (gelet op budget). Een aantal bekeken, ook in Duitsland, waren het allemaal net niet, en gaandeweg kwam dan toch de BMW Z4 in beeld.
Nog steeds een moderne verschijning, ik vind dit de mooiste creatie van het Bangle tijdperk: scherpe lijnen, mooie achterkant (Ueberholprestige zoals de Oosterburen dat zo fraai formuleren), redelijke prijzen en, heel belangrijk: zes cilinders te kust en te keur. Geluid achter je, met de kap open, heerlijk ....

Het werd dus een 2.2 liter 6 cilinder, 170 pk, echt hard rijden hoef ik niet meer, lekker toeren.

Rijdt als een skelter, je zit compact, bijna met je zitvlak op de weg, lange neus voor je, elke bocht is een uitdaging....

Voordeel van deze roadster is een behoorlijke bagageruimte: met zijn tweetjes al naar Oostenrijk en Italië geweest, beetje handig pakken en je neemt alles mee in een grote koffer plus wat tassen. Was een van de pro's voor de keus van dit model.

Dak is gevoerd, bij een regenbui komt er niets door.

Natuurlijk is het af en toe spartaans: BMW's zijn sowieso hard geveerd en nadat ik de 16 inch velgen vervangen heb door 18 inch velgen voel je elke richel. Maar dat hoort bij het cabrio rijden!

Via het Z3 forum een schat aan informatie aangeboord, werkelijk elk detail is of wordt besproken.

Runnings costs zijn overzienbaar: hoewel een zes cilinder haal ik met rustig rijden makkelijk 8 liter / 100 km, maar bij dit soort hobby auto's tel je de kilometer kosten niet via je portemonnee maar via je hart....

Enige pech: startmotor defect, voor 180 euro een ruilexemplaar en rijden maar weer.

Bekend euvel met motor open dak: deze heb ik preventief naar de bagageruimte laten verplaatsen (via Pixelrichter).

Gepland: beurt dit voorjaar bij Ruudkapje zodat hij er weer twee jaar tegenaan kan.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens