BMW Z4 M Roadster (2006)

autoreview

BMW Z4 Roadster
BMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterBMW Z4 RoadsterBMW Z4 Coupé - interieurBMW Z4 Coupé - interieurBMW Z4 Coupé - interieur

Signalement

UitvoeringZ4 M Roadster
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een enorm verschil met de de 3 liter Z4.
De M motor is extreem agressief maar niet onkomfortabel.
De sportstoelen zitten bijzonder goed.
Het onderstel is harder maar stukken komfortabeler dan het standaardonderstel uit de 3 liter versie, er is gewoon weg beter over nagedacht.
Na de 1e inrijperiode (er zijn 2 fases; tot 2000 dan tot 5000 Km) en de verplichte 2000 km inrij-check kon ik eindelijk echt eens gas geven. De acceleratie is beestachtig. Als je een stukje lege snelweg (in Duitsland...) vindt, geef je even gas en je bent binnen enkele tellen bij 270 km/u op de teller. Officieel zit de begrenser op 250 maar volgens de geruchten stelt M GmbH hem op 258 Km/u af om een klein voordeeltje op de niet M modellen te hebben.
Het verbruik ligt hoog bij sportief gebruik rond de 1 op 8-9, als je echt moeite doet
kan je onderweg zijn met ongeveer 1 op 12-13 gemmiddelt.
De remmen zijn uiterst effectief, zo effectief dat je er aan moet wennen. Het geluid dat de remmen produceren bij stevig afremmen is ook wennen; door de perforaties maken ze een licht grommend geluid waar men in de handleiding reeds voor word gewaarschuwd.
Het motorgeluid is super. Elk toerental bereik heeft zijn eigen karakter, de vier uitlaten zijn door BMW / M perfect getuned op dat wat een M client wil horen.
Bij 3000 toeren en half gas hoor je de VANOS kleppeneenheid, dat baarde mij eerst zorgen maar alles werd gekontroleerd en het bleek dat deze motor gewoon gemaakt is voor maar een ding, en dat is.....POWER punt uit.
Het leer (walknappa) is van vele malen betere kwaliteit dan het standard ’oregon’ uit de 3 liter Z4. Ik heb leer/carbon optiek panelen ipv. aluminium lijsten. Ik moet nog zien hoe dat het de komende jaren uithoud.

PROBLEMEN

Een velg werd vervangen omdat de verf los liet.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.