Audi TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line (2007)

autoreview

Audi TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line (2007)

Signalement

UitvoeringTT Coupé 2.0 TFSI Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf68.200 km
KM-stand laatst70.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 4 maanden

  • 70.500 km

Goed, ik rij de TT nu een kleine 4 maanden. Tijd voor een eerste beschouwing van de kleine sportieve rakker op 4 wielen.

Laten we daar maar beginnen, de wielen. Standaard geleverd op 16". Kijk naar de auto op 16" en je weet dat het niet kan. Ik vraag me af hoe ze een dergelijke keus hebben kunnen maken bij Audi, maar goed. Momenteel heb ik 18" gemonteerd, originele TT RS velgen. Qua weggedrag niet bijster veel verschil, qua looks wel. En daar doen we het toch een beetje voor he.

Rijden doet de TT heerlijk. Heel soepeltjes kun je je door het verkeer bewegen, tewijl je maar minimaal hoeft te schakelen. Door alle luxe om je heen, heb je niet het idee in een spartaanse sportwagen te rijden. Het weelderige rode leder, de cruisecontrol, de uitstekende Bose-geluidsinstallatie, het handige Audi-navigatiesysteem, de billenverwarming... Maar als je er eenmaal voor gaat zitten, dan blijkt dat Audi concessies heeft moeten doen. De TT wil zeker wel vooruit, maar kan het vermogen niet kwijt op het asfalt. Bij volle acceleratie is de auto zoekende naar grip van links naar rechts, dus houdt uw stuur maar goed vast! Dit was zowel bij 16" als bij 18" het geval.

Bochtengedrag, ook hier blijkt maar weer dat Audi met de TT van de tweede generatie een toegankelijke auto heeft willen neerzetten. De TT stuurt strak, maar helt meer over dan je vooraf zou verwachten. Ik denk dat als je echt een scheurijzer wilt, je beter op je plek zou zijn met de RS versie, of op z'n minst de S. Verder voel je wel heel goed wat de auto doet onder je kont, het stuur is ook heel communicatief, en ligt bovendien heerlijk in de hand.

De motor. Het hart van deze machine. Met 203pk hebben we niets te klagen, maar het bereik waarover deze pk's worden afgeleverd is toch wel erg beperkt. Nu moet ik zeggen dat ik hiervoor een Honda S2000 had, met een maximaal toerenbereik van 9000. Dat schreeuwt om te jagen en er lijkt geen einde te komen aan de gillende Vtec motor. Bij de TT is het wat beschaafder, op het moment dat je het idee hebt echt vooruit te gaan, grijpt de toerenbegrenzer in. Gelukkig ben ik niet zo'n scheurneus, duss veel last heb ik er niet van.

Verbruik: Zoals bekend doet de 2.0 tsfi het heel aardig. Op langeren stukken haal ik met gemak 1:13, met wat moeite is 1:14 ook haalbaar Ga je op 80km wegen cruisen, dan komt de 1:15 in zicht. Voor stadsverkeer is 1:11,5 een goede score.

Er hebben zich geen problemen voorgedaan, sinds ik de auto heb.

Auto verkocht begin oktober.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.