Audi TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line (2007)
autoreview

Signalement
Uitvoering | TT Coupé 2.0 TFSI Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Pro line - S line, DSG, F1 flippers, zwart interieur + hemel. Stoelen met alcantara, navigatie, park assistent, bluetooth, etc etc
19 inch 255 Audi wielen.
Na mijn uitstapje naar een ander merk, ben ik weer terug bij Audi. En ik kan niks anders zeggen - wat een genot -.
Mijn Audi TT pro-line, S-line, met vele ander opties is voor mij echt super.
Vooral het S-line pakket vind ik echt de moeite waard. Mooie logo’s op de wagen zelf, maar ook het logo in de stoelen is echt super mooi.
De optie met alcantara en zilvere stiksels maakt het wel af.
19 inch velgen maken de wagen erg mooi, maar ook hard, vooral omdat de S-line nog lager en harder is afgeveerd.
Niet dat ik het erg vind maar op slechte weg zet ik me wel een schrap in de stoel.
Motorisch is de 2.0 een feest, alleen vond ik hem in standaard trim een beetje tam.
Vandaar dat ik voor motortuning het gekozen, wat hem echt snel maakt.
240 pk en 370 nm, met nog geen 100 gereden km op de teller.
V-power tanken maakt de motor nog levendiger, en de combinatie met de DSG bak is super, al deelt deze nu wel een rake klappen uit bij lage toeren als hij overschakelt. Tja koppel komt hard aan.
Ja ik hoor er al veel denken ’blijft dat heel’
Tuurlijk wel, het is een Audi, en mijn oude A4 1.8T had ik ook opgevoerd met grote turbo (K04) toen van 150, naar 235 pk. Deze heeft ondertussen 230000 km gelopen, en gaat nog steeds als vanouds volgens de eigenaar.
Echt waardeloos vind ik de esp, wat een rotsysteem zeg, en je kunt het ook niet echt uitzetten. Constant gaat de asr aan, die weer vermogen afpakt van de motor.
Erg irirtant als je gaat sporten.
Mijn tuner is aan het bekijken of hij dat kan veranderen, wielspin is iets wat je zelf bepaalt met je rechtervoet.
27-12-2007
Toch was het niet naar mijn zin.
Dus ben ik JD engineering gegaan in lochem
Heb daar een stage 3 op laten bouwen
Eindresultaal 322 pk en 436 nm koppel + powercoammander
Kijk dat gaat tenminste
0-100 in 5,1 sec geijkt
0-200 in 17,5 sec geijkt
top geijkt 292 km/h
Maximaal toerental 7800
Daarbij is de dsg hergeprogrameerd, en kan het koppel en vermogen feiloos aan, schakeld als een mes door de boter en deelt geen klappen meer uit met schakelen.
Echt een super stage van jeroen dik
Kosten € 4600 voor de upgrade € 1100 voor de DSG.
Ik hoor men al roepen, dat kun je niet kwijt op de weg! Jawel hoor met de powercommander leverd de motor net zo veel vermogen als dat de wielen aankunnen. Wegdek afhankelijk instelbaar.
Nat wegdek geeft toch nog 5,7 sec naar de 100
Lijkt veel maar is echt de moeite waard (voor mij dan iig)
PROBLEMEN
De velgen zijn super de banden te smal, waardoor je erg op moet letten, daarbij vind ik de Conti’s te hard en geven ze te veel herrie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.