Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na een proefrit bij de dealer met een voorwiel aangedreven TT, wilde ik toch rijden in de quattro. 180 pk op de voorwielen gaf me een beetje Toyota Starletgevoel met die doorspinnende bandjes.
Gelukkig beviel de quattro beter en hij voelt duidelijk sterker. Bij aanvang had ik wat losse stekkers en een slingerende watertemp. meter en ruzie met de waardeloze werkplaats in Den Bosch. In Veghel gaven ze meer vertrouwen en losten ze alle kleine euvels voor me op. Gelukkig heb ik niet gekozen voor Bose, voor dat geld
heb ik zelf geluid aangelegd, niet te vergelijken.
De TT is gemodificeerd met spoiler en ESP, heerlijke
engelbewaarder. Wellicht ben ik ernaar gaan rijden, maar het heeft me al meerdere keren "geholpen" en geld schade bespaard. In de sneeuw is quattro echt super, driftend door Oostenrijk krijg ik de grijns niet van m"n gezicht. De wegligging is perfect voor knallen over binnenweggetjes, maar de vering is eenvoudigweg te "week" voor lange snelle bochten (160km.+) Soms spuit de adrenaline door je handen vanwege het vage gevoel van de TT. Inmiddels heb ik bij Wetterauer in Leusden een nwe chip laten plaatsen en het is net of je van een 1600-tje naar een tweeliter gaat, echt geweldig,
veel meer koppel en hij knalt nu echt door de 200. Hoe hard ie gaat weet ik niet, maar zeker meer dan 250.
Kort: Geweldige stoelen. Goede clima. Perfect interieur. Waanzinnig afwerkingsniveau (niet alleen de tankdop, alles heeft die kwaliteit bijv. zendergestuurd klokje en x-tra helder diplay als direct zonlicht op paneel schijnt). Laag verbruik, normaal tussen 1 op 9 tot 1 op 11. Dat zo"n opgefokt blok zo mooi kan lopen.
PROBLEMEN
Een proefrit van 55 km bij het eerste werkplaatscontact in Den Bosch lijkt meer op een werknemersuitje.
Losse stekker zorgt voor aandrijf koppeling problemen.
Watertemp sensor stuk.
Liter motorolie van 27,- euro is toch echt te gek, ondanks mooie balie werkplaats.
Arrogant personeel Audi.
Slechte fm ontvangst vanwege antenne in achterruit.
Klein roestplekje linker portiervanger.
Niet de stilste, banden en wind.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.