Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2000)

autoreview

Audi TT Coupé
Audi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT CoupéAudi TT Coupé - interieur

Signalement

UitvoeringTT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een proefrit bij de dealer met een voorwiel aangedreven TT, wilde ik toch rijden in de quattro. 180 pk op de voorwielen gaf me een beetje Toyota Starletgevoel met die doorspinnende bandjes.

Gelukkig beviel de quattro beter en hij voelt duidelijk sterker. Bij aanvang had ik wat losse stekkers en een slingerende watertemp. meter en ruzie met de waardeloze werkplaats in Den Bosch. In Veghel gaven ze meer vertrouwen en losten ze alle kleine euvels voor me op. Gelukkig heb ik niet gekozen voor Bose, voor dat geld
heb ik zelf geluid aangelegd, niet te vergelijken.

De TT is gemodificeerd met spoiler en ESP, heerlijke
engelbewaarder. Wellicht ben ik ernaar gaan rijden, maar het heeft me al meerdere keren "geholpen" en geld schade bespaard. In de sneeuw is quattro echt super, driftend door Oostenrijk krijg ik de grijns niet van m"n gezicht. De wegligging is perfect voor knallen over binnenweggetjes, maar de vering is eenvoudigweg te "week" voor lange snelle bochten (160km.+) Soms spuit de adrenaline door je handen vanwege het vage gevoel van de TT. Inmiddels heb ik bij Wetterauer in Leusden een nwe chip laten plaatsen en het is net of je van een 1600-tje naar een tweeliter gaat, echt geweldig,
veel meer koppel en hij knalt nu echt door de 200. Hoe hard ie gaat weet ik niet, maar zeker meer dan 250.

Kort: Geweldige stoelen. Goede clima. Perfect interieur. Waanzinnig afwerkingsniveau (niet alleen de tankdop, alles heeft die kwaliteit bijv. zendergestuurd klokje en x-tra helder diplay als direct zonlicht op paneel schijnt). Laag verbruik, normaal tussen 1 op 9 tot 1 op 11. Dat zo"n opgefokt blok zo mooi kan lopen.

PROBLEMEN

Een proefrit van 55 km bij het eerste werkplaatscontact in Den Bosch lijkt meer op een werknemersuitje.

Losse stekker zorgt voor aandrijf koppeling problemen.
Watertemp sensor stuk.
Liter motorolie van 27,- euro is toch echt te gek, ondanks mooie balie werkplaats.
Arrogant personeel Audi.
Slechte fm ontvangst vanwege antenne in achterruit.
Klein roestplekje linker portiervanger.
Niet de stilste, banden en wind.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.