Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 140.000 km |
- 140.000 km
Een half jaar geleden had ik toch weer de neiging om een nieuwe auto te gaan halen. De twingo heb ik aan m'n zusje gegeven. En rij ik alleen wanneer ik voor praktische redenen wat spullen mee moet nemen.
De auto was een mooie prijs voor wat er allemaal in zat. De auto is goed gevuld en bevat alle opties die van dat jaar beschikbaar was. Daarnaast had de vorige eigenaar veel gehouden van z'n auto en had al enkele aanpassingen gedaan aan de auto. (compleet sportuitlaat-set onder laten bouwen; flinke subwoofer in de achterbak neer gezet; auto enkele cm's verlaagd; mooie S8 velgjes eronder geplaatst; etc etc)
Ik heb wat km's al mee gemaakt, en de auto rijdt mooi. De comfort is een stuk hoger vergeleken met de Twingo en Getz die ik hiervoor reed (maar dat is eigenlijk niet te vergelijken). Daarnaast is de geluidsniveau een stuk lager, het is goed geïsoleerd waardoor je weinig last hebt van motor of uitlaat geluid.
De auto heeft 4 wielaandrijving, waardoor je ook lekker aan de weg blijft kleven wanneer je beetje snel de bocht door gaat.
Het is een fijne auto om woon-werkverkeer afstandjes mee af te leggen, alhoewel dan de benzine gebruik wel wat hoog kan worden (1 op 8/9), terwijl op lange afstanden kan de auto best 'zuinig' rijden, op lange afstanden rijdt de auto ongeveer 1 op 12/13 (cruise control op 125, en geen bergen... dan haalt de ie wel 1 op 14.. max, haha)
Er is eigenlijk voor de rest niet bijzonder veel te vertellen, ervaren en je merkt dat het een fijne auto is.
Er zijn wel enkele min-punten:
- Zicht, je ziet niet veel, dode hoek rechts is best erg... je ziet erg weinig door de raampjes, waardoor je soms wel een fietser kan missen.
- Direct en strak, kan liggen aan het feit dat de auto een sport onderstel en verlaagd is, maar daardoor voel je de weg wel stuiteren.
- Gebruik, er zijn zuinigere auto's
- Gewicht, vierwielaandrijving is een stuk zwaarder dan voorwielaandrijving alleen... een punt om over na te denken voor een volgende keer.
- Ruimte, het is een coupe, geen stationwagon
Enkele pluspunten:
- Sportieve auto, lekker snel.. soms kan je de G-krachten wel lekker voelen.
- Ooit gedroomd om een stoere auto te halen, ik denk dat deze auto je niet teleur zal stellen (verhouding prijs-auto, je krijgt best veel auto voor de prijs)
- zijspiegels zijn ondanks dat ze wat 'onwennig' zitten in het begin, zie je erg veel in de spiegels.
- Net afgewerkte auto, interieur ziet er goed uit voor een auto die 10 jaar oud is.
Ik zie mezelf niet als een ervaren rijder, maar sommige mensen beweren dat het een auto is voor de 'meer-ervaren' rijders, ik vond dat dit niet waar was bij mij. Je zicht is een stuk minder dan een standaard auto, maar alles wendt en daarna 'leer' je ook rijden in zo'n auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.