Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • TT Coupé

Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (1999)

autoreview

13
Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (1999)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringTT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi TT

  • 15 maart 2009

Een auto met een 'WOW'-effect, niet alleen met de naam, maar ook met de vormgeving en het schitterende interieur, ver beter dan zijn concurrenten (Mercedes SLK, BMW Z3).

Deze auto brengt het ondeugende in je naar boven. Lekker doortrekken, vol gas door de bochten, en als er leuke dames in de buurt zijn erg rustig langs rijden. Alles kan met deze auto. Of je nou snel voorbij rijd, of rustig voorbij rolt, je wordt hoe dan ook nagekeken. Dat geeft de bestuurder een extra kick, want achter het stuur zitten in deze auto is een hele belevenis. De details van het interieur zijn betoverend. Met de mooie wijzerplaten in het instrumentenpaneel, stoere sportstuur, de airco, de pook overal zie je hetzelfde symbool terugkomen.

Prestaties

  • 15 maart 2009

Een fantastische aandrijving, een 4 cilinder met een overdreven turbo om wat extra paarden onder de motorkap te plaatsen. En dit is erg goed gelukt (al moet ik er wel bijzeggen dat die van mij gechipt is naar 210 pk). Als je het gaspedaal door de vloer trapt, lijkt het alsof de TT de stoeptegels meetrekt. Het ESP programma graait met de wielen over het wegdek om wat grip te vinden. En als je de ruimte hebt zit je ook snel boven de 200 km/u. Maar de grote krachtbron heeft ook wat nadelen. In de stad is de auto erg zenuwachtig. De auto reageert heftig op het gaspedaal, wat het moeilijk maakt om rustig te rijden. In de stad is de 2e versnelling dan ook moeilijk hanteerbaar, want druk je het gaspedaal iets te veel in, dan knalt de turbo je auto boven de toegestane snelheid(wat natuurlijk soms ook wel erg leuk is). De TT heeft echt een eigen wil, bij elke aanraking met het gaspedaal schreeuwt de auto om meer. Bij het afremmen en optrekken reageert de auto ook erg op sporen in het wegdek, de auto wordt erg instabiel en het ESP programma komt (naar mijn mening) te kort.
Op de snelweg kan je lekker tekeer gaan (en ook hier geldt hetzelfde; rustig rijden is erg moeilijk). De auto is gemaakt om lekker hard te rijden, met een brullende en fluitende turbo op de achtergrond. Dat het verbruik meevalt, hoef je natuurlijk niet te verwachten. Als je in een auto als deze rijd, moet je dat onder ogen zien. Je kan je best doen om 1 op 10 te halen, op de snelweg misschien wel 1 op 13. Maar dan kan je net zo goed in een Golf rijden.
Er zijn altijd wel bijrijders, die de auto te stug, te lawaaierig of te krap vinden. Opmerkingen zoals; "waarvoor zit er een achterbank in?", zal je ook vaak horen. Veel mensen vergeten dat het maar om twee punten gaat als je in een sportwagen rijd: Snelheid & Uiterlijk.


Samengevat: Deze auto tovert een glimlach op je gezicht.

Problemen

  • 15 maart 2009

Het is natuurlijk een mechanisch bouwwerk, door slijtage (en sportief gebruik) zijn er onderdelen die reparatie/vervanging nodig hebben.
De koppelingsplaat heb ik moeten vervangen. De electrische ramen toonden moeilijkheden met warm weer, wat na een bezoekje bij de dealer verholpen werd. Al met al geen grote, onverwachte problemen.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Audi TT? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi TT
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi TT

INFO
Audi
Audi
Audi TT Coupé 40 TFSI Pro Line S (2D/7A)
€ 1.013
Bekijk nu ⟩
Audi TT in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi TT 1.8 5V Turbo

    Audi TT 1.8 5V Turbo

    • 2002
    • 170.000 km

    € 7.500

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo Baseball

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo Baseball

    • 2000
    • 185.542 km

    € 6.500

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225 PK

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo quattro 225 PK

    • 2002
    • 159.864 km

    € 10.950

Meer Audi TT occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi TT

    77
    • 8 oktober 2018

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi TT specificaties
  • Audi TT occasions
  • Audi TT video's
Advies en informatie
  • Audi TT tests
  • Audi TT gebruikersreviews
  • Audi TT index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi TT reviews

  • Gebruikersreview
    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (2001)

    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (2001)

    3
    • 5 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (1999)

    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (1999)

    6
    • 25 december 2016
  • Gebruikersreview
    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 180pk (2003)

    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 180pk...

    10
    • 2 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2002)

    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk...

    23
    • 19 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 180pk (2001)

    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 180pk...

    40
    • 23 januari 2011
  • Gebruikersreview
    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk (2000)

    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo quattro 225pk...

    1
    • 4 november 2010
  • Gebruikersreview
    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (1999)

    Audi TT Coupé 1.8 5V Turbo 180pk (1999)

    3
    • 21 juni 2010
meer reviews
Audi TT 1.8T Quattro - 2000 – +/- 446.000 km - Klokje Rond

Audi TT 1.8T Quattro - 2000 – +/- 446.000 km - Klokje Rond

Ondanks zijn jeugdige leeftijd, heeft Bram Oosterhoff al een indrukwekkende status als het...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2000)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2000)

    7
    • 26 oktober 2021
  • Autotest
    Audi TT RS - Eerste rijtest

    Audi TT RS - Eerste rijtest

    20
    • 17 oktober 2021
  • PREMIUM
    Audi TT RS - Eerste rijtest

    Audi TT RS - Eerste rijtest

    • 28 september 2021
  • Gebruikersreview
    Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro Pro Line + (2016)

    Audi TTS Roadster 2.0 TFSI quattro Pro...

    2
    • 30 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

    Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

    7
    • 10 augustus 2021
  • Nieuws
    Vijf sportcoupés voor minder dan 20.000 euro

    Vijf sportcoupés voor minder dan 20.000...

    47
    • 18 juni 2021
  • PREMIUM
    Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster - Occasion dubbeltest

    Audi TT Roadster vs. BMW Z3 Roadster -...

    • 1 juni 2021
Merk
Merk
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    22
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    Audi stopt oude accu's in Indiase riksja's

    100
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden