Audi R8 4.2 FSI quattro (2007)

autoreview

Audi R8 4.2 FSI quattro (2007)

Signalement

UitvoeringR8 4.2 FSI quattro
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In oktober 2006 mocht ik voor het eerst kennis maken met de Audi R8 op de autosalon van Parijs, ik was meteen onder den indruk van deze imposante verschijning. De prachtige volle heupen en de brutale smoel…ik was meteen verkocht.
Eenmaal thuis heb ik meteen een bezoekje gebracht aan de plaatselijke Audi dealer waar ik na een half uurtje onderhandelen een R8 bestelde.

Kleur: Phantomzwart pareleffect

Opties: R tronic versnellingsbak, Mustangbruin lederen bekleding, Geen type-aanduiding, Audi parking system voor en achter, Pedalen en voetsteun in aluminiumoptiek, Verwarmbare en Elektrisch verstelbare stoelen, Bang & Olufsen Sound System, Audi radio DVD-navigatiesysteem plus, Audi Magnetic Ride.

Juni 2007 was het dan eindelijk zo ver ik kreeg na 6 maanden ongeduldig wachten( in de tussentijd mocht ik nog wel een weekendje van een R8 in Duitsland genieten) eindelijk een belletje van de dealer dat mijn R8 klaar stond.
De eerste keer starten was een magnifieke belevenis een diepe grom uit de vier uitlaatpijpen laat je weten dat de 4.2 liter achtcilinder tot leven is gekomen.

De bedoeling was dat ik de auto voor dagelijks Woon-werkverkeer zou gebruiken (zo’n 400km per week) maar dat viel toch wel iets tegen, het is natuurlijk een sportwagen en heel wat anders dan ik gewend was (Range Rover Sport) ik gebruik de auto nu voornamelijk in de weekenden en neem hem zo nu en dan eens mee naar het circuit waar de R8 eigenlijk wel het best in zijn element is.

Nadelen:
Aantal opties slaan wel erg aan ik bestelde mijn R8 al vrij snel met € 30.000 aan opties.
Ligt erg laag op de weg een drama bij verkeersdrempels.
Erg dorstig verbruikt veel meer dan opgave.

Verder een heerlijke rijders auto maar zo als gezegd dus toch niet echt zo’n comfortabel als verwacht maar voor de kortere sportieve rit erg prettig.

PROBLEMEN

Van de schitterende LED achterverlichting viel na al een maand al een ledje uit dit is onder garantie hersteld (deze verlichting zou een autolevenlang mee moeten gaan, dus werd de hele unit vervangen.)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.