Audi Q7 3.0 TDI quattro Pro Line (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Q7 3.0 TDI quattro Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 65.000 km |
KM-stand laatst | 185.000 km |
De Q doet het prima ..
- 73.500 km
Na heel lang twijfelen tussen een XC90 een ML of een lexus, is de keuze richting een auto gegaan waarvan mijn zoon zei : die is ook gaaf. Ik vond de Q7 altijd een opgepompte A6 op hoge poten maar indien je erin zit voel je je wel king of the road. Na nog een keer in een ML te hebben gereden gevolgd door de Q7 hebben wij voor de Q7 gekozen omdat hij gewoon bizar is. Veel plaats, goede wegligging en redelijk zuinig (1:10/11). Gelukkig wonen wij in Duitsland en wordt je niet opgelicht ivm de wegenbelasting welke slechts rond de 400 Euro per jaar is. Rond 1/7 van het bedrag in NL. Ook verzekerings technisch "goedkoop" daar de duitse verzekeringsmaatschappijen Duitse auto's een betere klasse geven en dus goedkoper verzekeren.
Na inmiddels een echte winter, waarbij de 4x4 aandrijving goed van pas is gekomen en bijna 10.000 KM verder geen problemen met de auto. Een dijk van een auto. In NL met 120/100 KM/H op de snelweg is hij heel zuinig (rond 1:11/12). Maar in de stad lust hij wel een slok. Ook op hogere snelheden in Duitsland geen probleem want de auto verlaagd zijn luchtvering en optimeert het rijgedrag. Het is natuurlijk geen 911, maar op lange afstanden wel een veel high comfort auto.
Ongemakken heeft hij ook : Ipod aansluiting kost heel veel geld want er is een optische bus in de auto en dus een duur geintje. Parkeren in Amsterdamse parkeergarages kun je vergeten dus P+R is het alternatief.
Kids zijn blij dat er veel mee kan, de vrouw omdat ze zich lekker veilig voelt en met ze alle vinden we hem stoer. Ik hoop dat hij lang in ons midden blijft.
correctie km stand.
- 73.500 km
Er is een foutje opgetreden in het vorige verslag. We spreken natuurlijk over 73500 KM en geen 735000 km (zou hij ook wel halen denk ik maar niet zo snel...)
De koe blijft lopen
- 120.000 km
We hebben nu ruim 2 jaar de koe en kan niet anders zeggen dat het een mega auto is met zeer veel comfort op de lange afstanden.
Bij het winterbanden wisselen hebben we gezien dat binnenkort nieuwe remschijven en blokken nodig zijn. Verder alleen diesel erin en rijden. Overigens diesel in nl is 1:12 haalbaar als je je aan de nl snelheiden houdt en niet teveel in de stad rijdt.
Overigens in de stad heeft misses k minder problemen bij het achteruit in parkeren als onze andere autos.
156000
- 156.000 km
Momenteel 156000 km gelopen met de Q. Ik moet zeggen een toppie auto. Slechts 1x de werkplaats moeten opzoeken ivm een probleem. De remschijven+blokken voor en achter laten vervangen. Net zoals bij Audi Brembo schijven en blokken. Kosten totaal rond Euro 1000,- Echter niet bij Audi werkplaats want daar zou het rond 1500-1800 kosten. Verder niets anders als Diesel erin en opnieuw km draaien. Verbruik (hoofdzakelijke NL en D autobaan) rond de 10 liter/100 km.
Na ruim 3 jaar kan ik zeggen wat de voor en nadelen zijn :
Voordelen :
Zit Positie
Betrouwbaarheid
Zit comfort
Binnen Ruimte
Audio systeem
Soepele automaat indien warm
Verbrik
Onderhoudskosten
Duur om trekhaak te laten plaatsen
Nadelen :
Groot voor NL parkeerhuizen
Rauwe motor indien koud
Slijtage voorbanden
Een aanrader ? Ja als je de kosten voor de wegenbelasting over hebt ....
Bye bye KUH
- 185.000 km
Nadat ik besloten heb duitsland te verlaten en me kapot ben geschroken van de toekomstige wegenbelasting in combinatie met de kleine parkeerplekken en garages heb ik besloten de Q weg te doen.
Het is een beest van een auto. Slechts 1x een probleem gehad, verder alleen diesel erin starten en rijden. Vooral op lange afstanden een genot. Maar ja geen auto voor in NL naar mijn mening.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.