Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 Distinctive (2012)

autoreview

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 Distinctive (2012)

Signalement

UitvoeringGiulietta 2.0 JTDm 170 Distinctive
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf8.500 km
KM-stand laatst18.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring

  • 18.500 km

Sinds april in het bezit van deze Bella met volgende opties bovenop de al redelijk uitgeruste Distinctive uitvoering :

- Magnesio metaalkleur
- 17" velgen
- Lederen interieur
- Electrische en verwarmde voorzetels
- Donkere koplampen
- Donker geborsteld alu dashboard
- Donker getint glas
- Automatische lichten en koplampen
- Tct versnellingsbak
- Parkeersensoren achteraan

Wat mij bevalt is vooral is de fantastische versnellingsbak in combinatie met de koppelrijke motor , voor je het weet zit je aan hogere niet toegelaten snelheden , en dit met een verbruik van nog geen 5,5 liter op 100 km !
Nog positief ben ik over het rijgedrag en de ophanging hij kleeft gewoon aan de weg.
Na bijna 19000 km stap ik nog altijd met een glimlach in om dagelijks meer dan 100 km er mee te rijden.
Wat is er minder aan?
- Zetels had ik graag met kantelsysteem gezien zoals op de 159 en mochten iets meer zijdelingse steun hebben
- Koetswerk niet zo overzichtelijk
- TCT bak heeft kruipneiging zodat je steeds bij stilstand op de rem moet duwen , kan je als voordeel zien (gemakkelijker wegrijden , parkeren zonder gas geven ) of als eerder genoemd nadeel , îk zet hem bij stilstand gewoon in N , zodat ik de rem kan los laten .
- Start-stop hoeft voor mij niet en kan helaas niet permanent uitgeschakeld worden .
Verder nog vermelden dat hij geen druppel olie verbruikt.
Ik rijd steeds in de automatische stand hoewel ook manueel geschakeld kan worden via het stuur of de pook.
DNA knop nog te weinig gebruikt om er een indruk over te geven.

Update 13-10-2012
25000km,verbruik blijft superlaag
Nog enkele pluspunten:
- supersnel verwarmd interieur en zetels(groot verschil met de Bravo waar het 10 minuten duurde , deze had dan ook geen electrisch verwarmd koelwater)
- schakelen met de tct vind ik het beste waar ik ooit mee gereden heb , groot verschil met mijn vorige wagen (Delta selectronic)
Ook nog een minpuntje ondervonden : met het sluiten van de bestuurdersraam hoor in een klein kraakje als deze helemaal boven is .

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.