Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 Distinctive (2011)

autoreview

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 Distinctive (2011)

Signalement

UitvoeringGiulietta 2.0 JTDm 170 Distinctive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst56.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Superrrrrrrrr

  • 2.750 km

Ik mocht mijn nieuwe Giulietta 2.0 JTDm 170 pk,na 3 maanden wachten, de eerste week januari eindelijk in ontvangst nemen. Het waren 3 zware maanden:) Ik heb naast de talrijke opties die al in het Distinctive pakket zitten, extra gekozen voor het Sportpakket 3 met 18 inch 8C velgen en het Premium+ pakket met oa xenon, actieve bochtverlichting en PDC. Hiervoor reed ik (tijdelijk) in een Audi A3 TDI 140 PK wat trouwens ook geen straf was.
Mijn eerste ervaringen zijn echt positief! Nu moet ik wel bij zeggen dat ik een ware Alfisti ben. Deze Giulietta is nummer 14. Ik heb dus aardig wat vergelijkingsmateriaal. Ik moet zeggen, de Gilulietta overtreft alle vorige Alfa's. Wat een genot!!!
Ik ben vooral te spreken over zijn prestaties en wegligging. Hij zit op de weg gekleefd als een kunstgebit met Kukident. Met de 170 PK in zijn D-stand kan ik aardig wat sprintjes winnen. Ook in zijn 6e versnelling met 120 km/u is het erg gemakkelijk om even te versnellen, terug schakelen is zeker niet nodig. Qua verbruik ben ik matig positief. Gemiddeld 6,8 lt/100 km, maar daarbij wel de kanttekening dat ik niet echt zuinig ben geweest. Ik heb namelijk het gevoel dat ik bij ieder verkeerslicht uitgedaagd wordt. Dit kan hij aan kan ik nu beamen.
De Distinctive uitvoering met Premium+ is voorzien van alle gemakken zoals regen- en lichtsensor, anti-verblindingsspiegel, PDC, Bi-Xenonwerken etc.etc. Alles werkt zoals ze moeten werken. De actieve bochtverlichting werkt ook erg prettig. Het motorgeluid is aangenaam maar bij stationair hoor je buiten wel aardig dat het een diesel is. De raamstijlen voor zijn redelijk fors en de ruitenwisser had wel iets meer raam mogen meenemen. Dit zijn eigenlijk de enige nadelen. Kan ik nu weer verder met mijn positieve ervaringen want die zijn er in overvloed. De remmen werken goed en een noodstop is zo gemaakt. Rammeltjes zijn er niet en alles voelt stevig aan. De vering is comfortabel maar de Giulietta verliest zijn sportieve roots niet.
Na de eerste 2750 km mijn volgende conclusie:
Motor: Heerlijk die 170 pk en wat een koppel
Verbruik: 6,8lt/100km
Besturing: Soepel en direct
Interieur: Compleet zonder kraakjes en rammeltjes
Remmen: Grijpen lekker snel in
Comfort: Comfortabel/sportief
Uiterlijk: Ik krijg er veel bekijks mee dus….

Wordt zeker vervolgd

Deel 2

  • 10.550 km

De eerste 10.000 km zitten erop en kan me nog steeds vinden in mijn eerste deel van het verslag.
Het rijden in mijn Giulietta blijft een genot. De juul blijft mij verbazen qua wegligging, wat een super gevoel om net fff iets harder dan andere de bocht in te gaan. Vooral op de dijk is het een genot en komt hij helemaal tot zijn recht. De power is ook ruim voldoende om het dagelijkse verkeer (ver) voor te blijven.

De stoelen zijn voldoende, ze kunnen niet tippen aan die van de 159 maar dan praat je ook over een hoger segment. Ik rijd vaker langere afstanden en kom uitgerust de auto uit. Ze hadden wel iets meer zijdelingse steun mogen hebben.

Het verbruik is redelijk. Ik kom niet in de buurt van de fabrieksopgave (wie wel) maar met een gemiddelde van 6,4/100 km ben ik tevreden. Topsnelheid heb ik nog niet kunnen meten maar de 200 grens ben ik wel gepasseerd. Dit ging trouwens redelijk eenvoudig.
Kraakjes en dergelijke heb ik nog niet kunnen ontdekken en alles werkt naar behoren.
Tot nu toe heb ik geen moment spijt gehad van mijn keuze en voor de mensen die twijfelen aan de aanschaf van een nieuwe Giulietta kan ik niets anders zeggen dan…… DOEN!!

Wordt vervolgd

Saai

  • 41.500 km

Dit wordt echt saai, na ruim 40000 km op de tellers kan ik niet meer vermelden dan mijn vorige reviews. Hij rijdt nog steeds perfect zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad. Bij -20 graden ook probleemloos starten en rijden zoals het hoort. De DNA is echt geweldig. Afgelopen tijd veel A gebruikt (All Weather) en hij past zich dan perfect aan aan de weersomstandigheden, maar wat een genot om hem weer in zijn D te kunnen zetten en op zijn staart te trappen. Lijkt of er geen einde komt aan mijn plezier in deze Alfa. Qua verbruik zit ik rond de 6.2/100 km. Staat wel even op winterbandjes maar over een maand komen mijn 18" 8C er gelukkig weer onder. Conclusie; nog geen moment spijt gehad van mijn keuze!!

Afscheid van mijn Juul

  • 56.500 km

Na 56500 zeer fijne kilometers moet ik afscheid gaan nemen van mijn Giulietta.
Nog steeds een heerlijke auto die me nog steeds blijft verbazen. Wat een rijgenot. Ik ga veranderen van werknemer dus mijn Alfa zoekt een nieuw baasje. Mocht je interesse hebben in deze full-option loaded en zeer goed onderhouden Alfa, kijk dan eens op leasetrader.nl. Het is de enige 2 liter 170 pk diesel. Je krijgt hiervoor een super auto die nog 29 maanden onder contract staat. Er is ook een overname bonus beschikbaar.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.