Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand laatst | 65.000 km |
De eerste kilometers met...
- 3.200 km
In januari 2012 deze auto besteld, begin mei geleverd. Deze uitvoering is een TCT automaat. Half-leren bekleding, zonnedak, Brembo remmen upgrade en sportpack 3 en tomtom en bluetooth integratie.
De auto:
Buitenkant, hier is genoegzaam bekend dat het een van de mooiste auto's in zijn klasse is. Zeker in deze bijzondere kleur: Rosso Competitione. Een speciale parelglans lak die uit 12 laklagen bestaat ipv de normale 4 laklagen die een auto krijgt. De foto's zeggen verder genoeg denk ik.
Rijden:
De eerste 3000 km zijn voorbij gegleden in de afgelopen 3 weken. De auto is lekker comfortabel als moest ik wel wennen aan de zitpositie. Het stuur zou wat mij betreft wel wat meer verstelruimte mogen hebben en de stoelen, hoewel ze goed zitten zijn aan de vlakke kant. Ik heb de geleiderail van de stoel aan de voorzijde een 1,5 cm omhoog laten zetten en heb daardoor meer steun voor mijn benen. Met mijn 1.85 zijn de zittingen aan de korte kant. Ik heb zeker na de aanpassing aan de stoel nu de juiste zit gevonden. Ergonomisch zit t eigenlijk prima in elkaar. Alle knoppen zijn makkelijk bereikbaar en met zaken als automatische ruitenwissers en verlichting hoef je weinig in te grijpen.
Motor en Bak;
Zoals gezegd rijd ik met een 1.4 Multi-Air Benzine met TCT bak. Een automaat met dubbele koppeling. Bij normaal rijden merk je nauwelijks dat de auto schakelt. Zeker in de stad en in de file is dit een verademing. Als je de auto in de Dynamic stand zet, (Alfa DNA) dan wordt het echt een heel andere auto. Sturen gaat zwaarder, meer motorvermogen komt ter beschikking, 170 PK!, en de bak staat in de sportstand. Ruim binnen de 8 seconden is de 100 gehaald en ook even inhalen is een peuleschil. In no-time sit je op hoogst illegale snelheden. De auto is dan echt lekker fel.
Het verbruik uit de folder, 1 op 17 bij gemiddeld gebruik wordt door mij nog niet eens bij benadering gehaald. Gemiddeld zit ik nu op 1 op 11.9. Dat zal nog wel iets beter worden als de auto wat meer ingereden is. Hoop ik....
De vering en demping is sportief maar zeker niet oncomfortabel. Ik heb 18" wielen met 225-40 banden, Met kleiner wielen zal het cmfort nog iets groter zijn.
Overig.
Vermeldenswaardig is de Tomtom integratie met blue en me. Dat werkt echt super. Het menu van de auto, de mediaplayer, telefoon werkt allemaal met elkaar samen. De iphone aangesloten op de usb poort in het dashboardkastje en de muziek erop speelt via de radio af, alles te bedienen of vanaf de tomtom of met knoppen op t stuur, en na een beetje oefenen werkt het zelfs spraakgestuurd.
Uiteraard nog geen problemen en klachten..
Een half jaar verder
- 25.000 km
Ik zal er geen lang verhaal van maken, want buiten dat de auto heerlijk rijdt en probleemloos is, valt er niet veel te melden.
Ik heb de auto laten voorzien an een origineel QV veren en demperset, daarmee is ze iets strakke en een paar cm lager.
Verbruikt is bijna 1 op 13 gemiddeld, zuiniger kan zeker als je echt op de snelheid gaat letten.
Bijna dagelijks reacties van onbekenden op de auto. Iedereen vindt haar prachtig. Inmiddels op winterbanden en 17"velgen, komen we de winter wel door..
still going strong
- 65.000 km
Ik kan er een heel verhaal van maken. Over wat een heerlijke auto dit is. Het uiterlijk, de motor 170 pk icm de TCT automaat, over het probleemloze gebruik, maar ik doe t niet. Waarom niet? Omdat een Alfa rijder dit allemaal al lang weet, je bent pertrolhead of niet, maar ook omdat de rest van de automobilisten toch niet wil geloven dat Alfa's heel erg betrouwbaar en prima automobielen zijn.
ik zeg alleen dat deze Alfa de afgelopen 65000 km 2 keer de garage heeft gezien. Bij 30000 en bij 60000 km een beurtje en een setje nieuw rubber. Verbruik ca 12,5 km op 1 liter peut. Ik rijd er nog een heerlijk jaar mee door en misschien daarna nog wel een.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Distinctive BAK NIET GOED !
- 2013
- 259.928 km

Alfa Romeo Giulietta 1.4 T Business Executive, NL AUTO, NAP LOGISCH, PANO, LEDER, BOSE, NAVI, XENON, ECC-AIRCO, ELEKTRISCHE RAMEN, LICHTMETAAL 18"
- 2013
- 220.000 km

Alfa Romeo Giulietta BWJ 2011 | 1.7 TBi 236PK Quadrifoglio Verde | CLIMA | LED | 18'' LMV | BREMBO | SPORTSTOELEN | CRUISE |
- 2011
- 163.127 km