Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 120 Distinctive (2011)

autoreview

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 120 Distinctive (2011)

Signalement

UitvoeringGiulietta 1.4 Turbo 120 Distinctive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf61.453 km
KM-stand laatst94.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste verslag

  • 67.779 km

Omdat ik vrijwel dagelijks reviews van anderen lees, heb ik besloten om zelf ook een review te schrijven.

Vorige auto's:
1e auto: Daihatsu Charade, 3 cil, 900 cc, ong 3 jaar gehad. Studentenauto. Was helemaal op, naar de sloop gebracht.
2e auto: Peugeot Partner bestel, 1.8D. Geen enkele luxe, top 140 km/h. Simpel maar goed, olie peilen niet nodig, ong 5 jaar gehad, nooit grote problemen
3e auto: WV Caddy 1.9 TDI. Alles er op en eraan: airco, enz. Heerlijke auto om in te rijden, veel herrie op de snelweg (open laadbak), niet heel zuinig 1 op 15, turbo stuk (€ 1500,-). 6 jaar gehad.

Na jaren in bedrijfsauto's gereden te hebben was ik toe aan een 'luxe' auto. Uiteindelijk gekozen voor de Giulietta. Belangrijkste reden: uiterlijk. En als muzikant past mijn apparatuur wat ik nodig heb voor optredens mooi in de achterbak. De auto is een importauto, bouwjaar 2011 en komt uit Duitsland. Door de vorige eigenaar in 2012 geïmporteerd. In september 2014 heb ik de auto gekocht.

1e indruk:
Heerlijk stil, als je een bestelauto gewend bent! De stoelen zitten lekker, de 120 pk 1.4 T-jet heeft voldoende trekkracht. De radio klinkt goed en heeft goed ontvangst. Dit was in mijn Caddy een ramp, altijd slecht ontvangst. De vorige eigenaar heeft een Parrot ingebouwd, dit werkt goed met mijn Windows Phone mobiel. Bellen klinkt goed, ook de navigatie-stem van de telefoon is te horen over de radio. Ik heb geen ingebouwde navigatie maar de standaard radio. Het start & stop systeem werkt goed, ik gebruik het niet vaak. Ik heb toch het idee dat dit niet goed is voor de motor. Er zit een speciale 'ontwasem'-knop op de verwarming, wat heel goed werkt. Hierdoor heb je geen last van slecht zicht bij wegrijden in de winter. De klimaat-beheersing vind ik goed, beter dan in de Caddy.

Onderhoud:
– Laatst was en lampje links-voor stuk. Ik heb deze zelf vervangen. Wat een gedoe is dat. Je kan er net bij met je hand, je moet alles op de tast doen, zo krap is het. Maar het moest en zou lukken, om voor een lampje naar de garage te gaan wil ik echt niet.
laatst ging het lampje van het motormanagement branden. Dan kan je alleen nog in de 'N' stand rijden, niet meer in 'D'. Onduidelijk wat er nu was, de volgende dag was hij uit en is hij uit gebleven.
In oktober een grote beurt laten doen: € 487,- incl btw. Olie vervangen, filters vervangen, enz. Ik wilde bij de start van het gebruik van de auto zeker weten dat alles vers en nieuw was.
In februari 2015 de eerste APK. Geen extra kosten of aandachtspunten: € 32,-.

2e indruk:
Schakelen gaat soms wat stroef. De pook glijdt niet altijd lekker in de versnelling, naarmate de motor warm wordt door het rijden lijkt dit iets beter te gaan. Verbruik: tot nu toe 1 op 14. Mijn vriendin rijdt dagelijks in de auto, ze rijdt vooral 80 km wegen naar haar werk. De meest zuinige wegen dus. Ga je sportief rijden, dan zit je op de 1 op 11/12. 1 op 14 is oké vind ik. Verder rijdt de auto heerlijk!

Op dit moment ben ik aan het oriënteren of ik LPG laat inbouwen. De meningen op internet zijn hierover verdeeld. De motor schijnt er niet geschikt (genoeg) voor te zijn.

Wordt vervolgd!

weinig nieuws, tevreden

  • 73.000 km

De eerste serieuze kilometers met de Alfa gereden en het bevalt uitstekend:

- verbruik volgens AW-monitor 1 op 14,2 , volgens de boordcomputer 1 op 14,9
- verbruikt geen olie. (vorige auto VW wel)
- lampjes vervangen: rechts liet het klemmetje los, heb nu zelf iets gefabriceerd om het lampje op zijn plek te houden. Je kan niet zien wat je doet, de garage moet het klemmetje maar netjes terug plaatsen bij de volgende beurt.

Verder zie ik af van de LPG inbouw. De motor schijnt er niet goed tegen te kunnen.

Verder is het heerlijk genieten van deze auto. Ik heb duidelijk meer een 'band' met deze auto dan met mijn vorige Volkswagen. Af en toe loop ik ff naar buiten om gewoon even naar de auto te kijken. Top!

1 jaar verder

  • 80.000 km

Heb de auto nu 1 jaar in bezit en er zijn geen bijzonderheden te melden:
- 18.000 km in 1 jr gereden
- verbruik over 1 jaar 1 op 14,8, 5% minder zuinig dan de fabrieksopgave. Ik moet zeggen dat ik vaak probeer om zuinig te rijden.
- heeft geen olie verbruikt.
- verder geen storingen of defecten.

Straks de winterbanden er onder, olie laten verversen en de distributieriem moet binnenkort vervangen worden.

Nog steeds erg tevreden!

Distributieriem vervangen

  • 94.000 km

Tsja. De auto nu al bijna 2 jaar in bezit en er is weinig spannends te melden.

In april 2016 een kleine beurt+olie verversen a € 183,- laten doen. Afgelopen week de distributieriem+waterpomp laten vervangen a € 454,- bij een km stand van 94000, de auto is van 2011.

Hij rijdt nog steeds heerlijk en ziet er nog steeds top uit!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.