AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)

autoreview

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTD 150pk Super (2017)

Signalement

UitvoeringGiulia 2.2 JTD 150pk Super
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf81.900 km
KM-stand laatst98.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Grigio Lipardi los laten

  • 82.000 km

Na mijn Giulietta 5 jaar te hebben gereden (332227km) was ik toe aan een Giulia. Wat zoekopdrachten uitgezet en bij Sam van Dalen langs geweest. Er kwamen zoveel mooie alfa’s langs maar had toch wel een wensenlijst met op 1: stoelverwarming, dit ivm ploegendiensten. Liefst ook wel automaat en xenon verlichting.
Er kwamen heel veel mooie langs maar ondanks veloce uitvoeringen met de prachtigste lay-outs, geen stoelverwarming.

Totdat er bij Avanti een stond die bijna voldeed, helaas geen xenon maar wel een trekhaak die ik ook wel graag wilde. Tevens intrigeerde de kleur mij: grigio lipardi. Na een poos dit aan te hebben gekeken heb ik Avanti benaderd, dit resulteerde in de aankoop. Mijn oude Juul was door hem zelfs ooit geïmporteerd en hij had die speciale sticker erop geplakt. Moest zo zijn dat die weer terug bij hem kwam.

Rijden in de Giulia is een andere klasse, hoger en iets comfortabeler. Vooral ook iets stiller. Klein nav scherm vindt ik persoonlijk groot zat want die gebruik ik niet. Wegligging, sturen alles is fijn. De Juul is wel meer kart, dit meer een vlotte cruiser.

Stoelen was ik wat bang voor, want deze zijn standaard, maar wel electrisch (wat handig is met kleine vrouw). Ze zitten prima en ik kan hard genoeg door een bocht zonder tegen de deur aan te zitten. Moet de grens nog wel zoeken, maar voel wel dat die bij de Juul hoger lag.

Bediening en automaat is super, lane departure mega irritant, gelukkig kan het uit. Uit nachtdienst zet ik hem wel weer even aan.

Dan een paar dingen waarvan ik denk, mmm waarom niet standaard op dit segment: automatisch dimmende binnenspiegel en kofferbak haken.

Gelukkig zit er wel stuurwielverwarming, dan kan ik na een sessie Sloeproeien lekker mijn handjes wassen armen als het koud is.

Als laatste de kleur: wat een leipe kleur! Zwart/blauw/paars/mat/metallic en soms een bronzen gloed? Hij schijnt redelijk zeldzaam te zijn en dat begrijp ik wel want het is iets van: wat moet ik nou zien??

Ik vindt het prachtig en ga nu hard nadenken over evt visuele upgrades (spoiler/skirts/letters ‘super’ etc)

Bizar fijne stuurauto

  • 98.000 km

Kort en krachtige update: Wat een fijn sturende auto, bizar gewoon. Standaard stoelen hadden ze nooit moeten leveren in deze auto. Dat is een minpunt, maar met de verhoging set van centerline zit het wel goed.

Esp kan niet uit en dat is soms wel jammer, hoewel hii goed op de rijder past. Je kan je grens heel makkelijk opzoeken, zolang je maar wel voorspelbare banden hebt.

Audio (standaard) is top, en het kleine scherm vindt ik ideaal (achteraf) want mijn iPhone kan ik nu tussen tellers en nav vastzetten met behulp van draaibare magneet. Perfecte plek voor telefoon.

Afgelopen tijd paar upgrades:
- voor en zijskirts
- spoiler
- zwarte accenten
- Teflon coating achterlichten
- super badge
- en wat handige Ali troep gekocht wat eigenlijk heel fijn is (bakjes in handvaten en in middenconsole.

Auto geeft een glimlach en de kleur vindt ik steeds mooier (en specialer).

Oja, sinds de vorige review maar 2x een Giulia live gezien, dan weet je ook dat je wat speciaals rijdt.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren