Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2017) #2

autoreview

Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2017)
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2017)Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk Veloce (2017)

Signalement

UitvoeringGiulia 2.0T 280pk Veloce
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf81.000 km
KM-stand laatst90.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Briljante sportsedan

  • 81.800 km

Na in mijn 57 jarige bestaan heel veel verschillende Alfa Romeo's te hebben gereden waaronder als laatste een Giulietta QV launch edition, stond de Giulia al lange tijd op mijn verlanglijstje. We weten allemaal hoe het gaat....je gaat je een beetje oriënteren en voor je het weet ben je echt op zoek naar het juiste exemplaar.

Centen voor een nieuwe ontbraken en omdat het wat mij betreft zeker een Veloce moest zijn vielen de tweedehands prijzen me nog behoorlijk tegen. Ergens moet je een grens stellen en die ook niet over gaan want anders is het hek van de dam dus onder de €35000 was een voorwaarde.
Buiten het Veloce had ik zeker ook mijn voorkeur voor kleur en mijn pijlen waren gericht op een Misano blauwe. Mijn beide Giulietta's waren al rood geweest en het leven moet niet al te saai worden. Misano is in mijn ogen een geweldige kleur.

Op zaterdagochtend verscheen het exemplaar op de foto in een advertentie waarbij het autobedrijf ook gelukkig niet aan de andere kant van Nederland lag. Twee eerdere exemplaren haf ik al proefgereden maar omdat ik volgens mijn 22 jarige zoon een ontzettende zeikerd ben waren die afgevallen.
Diezelfde middag nog gaan kijken en wat schetst mijn verbazing....er kwamen direct na mij nog meer belangstellenden bij dit van origine Audi en BMW bedrijf om speciaal naar de Giulia te kijken.

Gelukkig was ik iedereen voor en kon als eerste een ritje maken. Geen piepje,kraakje of wat voor rare geluiden dan ook en rijden als de spreekwoordelijke trein. Dit is echt een paar klassen beter dan de Giulietta (waar ik ontzettend lekker mee reed). De wegligging van een Giulia is in mijn ogen onvolprezen en ik heb heel wat auto's gereden.

De aankoop was dus snel geregeld en wat een genot om met deze auto te rijden. Vermogen is ruim voldoende en eerlijkheidshalve vraag ik me af of tunen me nou heel veel meer gaat brengen. Mijn exemplaar is voorzien van het prachtig met leer beklede dashboard en oogt super van binnen en buiten. Enige gemis is in deze 2017 versie het ontbreken van Android auto maar dat vergeef je de auto zodra je in stapt.

Minpuntjes....ja zeker...in de eerdere versies van voor de facelift zoals deze is er geen enkel fatsoenlijke plek voor je telefoon. Die gaat zoals bij zoveel Giulia rijders in de voorste bekerhouder. Verder snap ik werkelijk niet dat op het dashboard niet zichtbaar is in welke versnelling de automatische bak op dat moment rijdt. Er staat doodleuk een 'D" en pas als je de bak op handmatig zet verschijnt de versnelling. Niet onoverkomelijk maar ook bepaald niet over nagedacht in mijn ogen. Terugschakelen in een bocht omdat je denkt dat de automaat een iets te hoge versnelling heeft is dus gokwerk en letten op de toerenteller.

Het feit dat de electrisch verstelbare bestuurdersstoel heel galant naar achteren schuift als je uit wil stappen is leuk bedacht maar pas op als je dus achter de bestuurder zit. Ik gok erop dat je voeten dan klem komen te zitten :-)

Maar als je van autorijden houdt...wow dan is dit de auto. Schakelen met de prachtige metalen flippers aan het stuur is een feest al doet de bak zelf het prima. De "d" stand van het DNA systeem geeft alles een soort boost net zoals ik in zowel mijn mito als mijn beide giulietta's gewend was.

Het uiterlijk....ja ik kijk elke keer weer om als ik haar parkeer (zover mogelijk weg van andere auto's:-)). Heb ook alleen nog naar complimenten gehad en ik snap dat tussen al die saaie grijze,zwarte en witte audi's, BMW's etc etc. Deze auto springt er qua kleur en vormgeving ver bovenuit en maakt het op de weg een stukje minder saai.

Topper

  • 82.000 km

Wat een geweldige auto is dit! In mijn auto"carriere" tussen de Alfa's door twee maal een uitstapje gemaakt naar Mazda. Allereerst een RX8 en met dat ding trok je veel bekijks door de vormgeving en suïcide achterportieren maar het zoop als een ketter. Leuke auto maar na een jaar en velgen die na maanden al begonnen te oxideren (nieuwe auto en onder garantie vervangen) kocht ik een Mazda 3MPS. Voor die tijd 2009 een bloedsnelle voorwielaandrijver in knalrood. Beide auto's gaven me niet de voldoening die ik bij Alfa heb en de Giulia overtreft ook werkelijk alles in vermogen,wegligging en uitstraling. De eerste 1000km zitten erop en alleen al het gaan zitten....op de startknop drukken en de motor horen aanslaan geeft een kick.

Omdat mijn auto voorzien is van een klasse 3 alarm heb ik de keyless entry uitgeschakeld. Teveel piepjes en omdat je toch altijd het alarm met de afstandsbediening moet uitschakelen (en dus je sleutels moet pakken) in mijn ogen overbodig.

Het forward collission systeem is zelfs op de meest voorzichtig ingesteld stand wel eens het spoor kwijt. De piep die je dan hoort maakt wel eens dat je aan jezelf gaat twijfelen maar het stoort me (nog) niet echt. Lane assist geeft gelukkig alleen een piepje en corrigeert niets zoals bij sommige merken. Uitzetten is 1 drukje op de richtingaanwijzer dus zoals ze zeggen "appeltje-eitje".

Mijn zoon die zelf een 147 rijdt en af en toe de Giulieta QV meenam is niet meer uit deze Giulia te slaan. Binnenkort pak ik de sleutel af die ik hem gegeven heb :-)

Geen bijzonderheden

  • 84.000 km

2000km verder en het blijft een feest om in deze auto te stappen. 1 maal een storing gehad waarvan ik denk dat dit te maken had met een startrelais maar zoals het een echte alfa betaamd was die weg na opnieuw starten. Schijnt een bekend euvel te zijn maar eigenlijk ook het enige.

Saai

  • 86.000 km

Saai omdat er weinig te melden valt. Minder saai omdat de auto me elke dag beter bevalt. Geen kraakje, piepje of wat dan ook en inmiddels kan ik elk knopje op de tast bedienen. Onlangs twee weken door Italië gestuurd in een huurauto (Opel Corsa) en wat was ik blij dat ik in mijn eigen auto kon stappen bij terugkomst. Bizar weinig Giulia's gezien in Italië maar wel erg veel Stelvio's en Tonales.

Elke keer feest

  • 90.000 km

Met de kilometerteller op 90000 een kleine update. Best eentonig want er valt niet veel te melden. Elke rit blijft een feest. Geen piepjes, kraakjes of andere bijgeluiden.

1 kleine vreemde storing. Terwijl ik geparkeerd stond met de motor stationair draaiend verscheen de melding laag oliepeil. Aangezien er geen plas olie onder de auto lag ;-)besloten er zekerheidshalve een half litertje in te doen. Daar reageerde de sensor totaal niet op. Alfa Romeo heeft echter gemeend dat een standaard peilstok overbodig is op de benzinemotoren. Bizarre beslissing maar niets aan te doen. Naar mijn alfa specialist gereden die de sensor gereset heeft en waarbij bleek dat er ruim voldoende olie aanwezig was.

Buiten dit "kleinigheidje" is het vooral genieten.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.