Alfa Romeo Giulia 1300ti (1969)

autoreview

Alfa Romeo Giulia 1300ti (1969)
Alfa Romeo Giulia 1300ti (1969)Alfa Romeo Giulia 1300ti (1969)Alfa Romeo Giulia 1300ti (1969)Alfa Romeo Giulia 1300ti (1969)Alfa Romeo Giulia 1300ti (1969)

Signalement

UitvoeringGiulia 1300ti
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1969
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf121.000 km
KM-stand laatst131.719 km
Lezerswaardering: 48%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Begin van een relatie

  • 121.000 km

Jawel, er is een dame in mijn leven gekomen en ze is 47 jaar.
Het is een Giulia 1300 Ti in de kleur Bluette met Amaranth Interieur.

Eerste indruk: Voor een oude dame is ze best kwiek en trekt ze vlot op. Ook is het prima met haar van Den Haag naar Bremen te rijden.

Meer avonturen volgen

Paar ritten verder

  • 124.430 km

Inmiddels ben ik met de Giulia 2 keer op en af geweest naar Bremen en ook nog wat andere ritten gedaan.

Het rijden met een oude auto is wennen aan het begin want veel is anders en je merkt echt hoe alles "leeft" in deze auto.
Hoe anders is deze als ik haar vergelijk met de Giulietta TCT die ik als leaseauto had ? Nou heb je even.....
- Geen stuurbekrachtiging. Het is flink hoepelen aan het stuur als je gaat parkeren.. maar daar krijg je spierballen van ;-)
- Staande pedalen, mijn garagist kon er niet aan wennen.
- Geen interval op ruitenwissers
- Geen radio... de muziek komt van onder de motorkap en vanuit de uitlaat
- Aanjager is aan of uit..
- Gordels van oude soort.

Nu hoe rijdt het:
Voor een 1290 cc kan ik aardig meekomen met het verkeer en op de duitse snelweg heb ik 160 gehaald. Zeker niet veroordeeld tot de rechter rijstrook.

De stoelen zitten goed en ik ben niet gebroken bij aankomst.

Als fileverkeer je dagelijks verkeer is, kan ik haar minder aanraden: bij lage versnellingen en lage toeren heeft ze er wat minder zin in en dan schokt ze,
Ze wilt dus de toeren in gejaagd worden en is alleen dan in haar element.

Ik ben met haar naar een oldtimer meet geweest en een beker mee naar huis.

Volgende heb ik laten doen:
1. Nieuwe bougiekabels en carburateurs afstellen
2. Nieuwe oliedruksensor (metertje ging alle kanten op).

Knal Knal Plof Plof...

Nu toonde Juultje een ouderdomskwaal... ik was met mijn moeder onderweg naar Concours D'Elegance bij Paleis 't Loo.
Ineens begon ze in te houden en te ploffen en te knetteren als een brommer.

Bleek: Contactpuntjes waren door en de condensator kapot. Maar meteen ook de kabel van bobine naar stroomverdeler vervangen want die zag ook niet fris uit. En toen liep juultje weer..kost haar wel een ster want het is niet leuk aan de kant van de weg te staan

Rally time

  • 128.157 km

Juultje heeft er inmiddels aan moeten geloven: Na staan mooi te wezen bij haar familie tijdens het Spettacolo Sportivo in Zandvoort, moest ze aan de bak. Op een oude alfa hoort nu eenmaal een rallyschild, en die kreeg ze ook.
Met haar ben ik samen met pa de rally wezen rijden van Frankfurt. 250 Km gelijkmatigheids proef en hoe beviel dat ?
Dat viel niet tegen en omdat er meer Juultjes aan meededen was ze in haar element.
Probleemloos... nee niet helemaal... ik hoorde bij het afdalen een schrapend geluid links achter, ook wanneer ik niet remde, en ja hoor rechts achter toonde de schijf groeven... dus zij heeft een nieuwe remschijf en remblokjes nodig. Ik heb haar nu langsgebracht bij mijn sleutelaar en vrijdag zal ze nieuwe remschijf gekregen hebben samen met een beurt...

Getrouwd en Onderhoud

  • 129.383 km

Afgelopen vrijdag heb ik de Giulia van werkplaats afgehaald
Volgende is er gedaan:
X. Motorolie verversen: 6.5 liter AGIP 10W40
X. Nieuwe luchtfilter
X. Nieuwe rotor in de ontsteking
X. Contactpunten, ontsteking en carburateurs afgesteld
X. handrem en pedalen afstellen
X. Nieuwe remschijven achter links en rechts
X. Nieuwe remblokken achter links en rechts
Totaal: € 420.65

Zaterdag is mijn neef getrouwd en deed ze dienst als trouwauto. Ze trok heel veel bekijks met de linten en bloemstuk op de motorkap op grote markt van brussel, nog meer dan de Mercedes SLS AMG die er ook stond.

Zondag clubrit gedaan met haar in Zuid Limburg en dan naar Bremen gereden waar ik werk. Ze heeft dus al de nodige kilometers weer afgelegd.

Als het lente is....

  • 131.719 km

De lente is weer aangebroken dus ook weer tijd om haar wakker te maken. Op 18 maart met haar een rit uitgezet voor de Alfaclub die in mei wordt gehouden. Dan vervolgens naar Bremen gereden en het weekend erop getuft met een collega. Tot nu toe geen bijzonderheden meer ontdekt..

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.