Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 156 Sportwagon 1.9 JTD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 143.000 km |
KM-stand laatst | 143.000 km |
De sportwagon
- 143.000 km
Ik heb de wagen met 143.000 km gekocht voor 3500euro.
Tegen over mijn vorige alfa(2.0Ts) viel het vermogen erg tegen.
dat was mijn eerste indruk, maarja het is geen benzine...
Het scherpe en fijne stuurgedrag is hetzelfde als mijn vorige alfa geweldig!
+punten aan deze wagen zijn:
-goedkoop te verkrijgen op de 2dehands markt.
-wegliging
-comfortable zetels voor en achter
-goede airco al 2j nog geen probleem mee gehad.
-zeer goede remmen
-verbruik hangt van je voet af met lichte voet , licht verbruik.
-voor mij de mooiste station na 10j. nog steeds nergens roest
-grote laadruimte als alle zetels plat liggen
slechte ervaringen met alfa:
tot nu toe nog geen goede (eerlijke) alfa garage gevonden.
pagnotta probeert elke cent uit je zak te krijgen en verzint problemen aan de auto.
heb 1 keer in pan gestaan de auto wou niet in aanslaan.
heb de wegenwacht erbij gehaald die zij dat de luchtsensor stuk was.
heb toen de wagen naar alfa garage in genk laten slepen.
de garage gebeld en gezegdt dat zij de luchtsensor moesten vervangen.
2dagen later krijg ik telefoon van de garage dat de diesel pomp stuk is, ik antwoorde dat volgens de wegenwacht dit niet het geval was maar dat de sensor stuk is.
Hun antwoord was dat de wegenwacht niets van alfas afweten en dat ze de pomp moesten vervangen,
ik antwoorde hun dat ze niet de pomp mochten vervangen maar alleen de luchtsensor.
Nog eens 2 dagen verder zonder nog iets gehoord te hebben bel ik de garage op en hoor dat de injectie pomp stuk is en dat ze die nu aan het vervangen zijn.
Ik zei dat ik dit niet ging betalen en dat ze van de injectie moesten afblijven.
bijna 3weken hetzelfde verhaal dan de injectors, 600 euro het stuk en zo verder.
toen was de maat vol, ik belde de garage op en zei dat ik met een sleepwagen de auto direct kwam ophalen.
eenmaal aangekomen in genk met de sleepdienst hadden ze de luchtsensor toch vervangen en ging de wagen gelijk voorheen.
Toen kwam de rekening 540 euro voor werkuren die ik moest betalen.
Voor mij nooit meer onderhoud of reparaties in een alfa garage.
op 170.000km was de koppeling versleten.
heb deze laten vervangen bij een kennis samen met nieuwe filters olie lucht diesel en pollenfilter en boit olie.
ook zijn toen 2 draagarmen vervangen van voor, deze slijten redelijk snel totaal kost 415 euro.
190.000km
nog steeds een super auto geweldig om lange afstanden of korte te maken de laadruimte heeft mij al veel plezier gedaan :p
vind hem nog steeds mooi en fijn rijden.
Buiten een kleine beurt en nieuwe banden geen onkosten aan gehad.
Volgende auto wordt zeker een alfa maar dan een benzine op lpi
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren