
Porsche Cayenne Coupé
Turbo GT
€ 159.900202278.611 km
Climate control
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Cruise Control
Rijden op de ingestelde snelheid
NAP-Check
Kilometerstand gecontroleerd
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bouwjaar | 2022 |
KM stand | 78.611 |
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Rijden op de ingestelde snelheid
Kilometerstand gecontroleerd
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Coupe (5 deuren) |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Datum eerste toelating | 15 april 2022 |
APK | 15 april 2026 |
BTW aftrekbaar | ja |
Catalogusprijs | € 179.632 |
Wegenbelasting/3mnd | € 424 - € 469 |
Deze Cayenne Turbo GT is origineel Nederlands geleverd en is afkomstig van de eerste eigenaar.
De zon kruipt net over de horizon als de Porsche Cayenne Turbo GT zijn ogen opent. Geen gewone SUV, maar een roofdier in camouflage, krachtig, gespierd, en verrassend wendbaar voor zijn formaat. De 4.0-liter V8 biturbo gromt ongeduldig, als een leeuw achter tralies.
Op een verlaten bergweg, waar asfalt zich in bochten slingert als een rivier door de rotsen, laat de Turbo GT zijn ware aard zien. Ondanks zijn gewicht danst hij lichtvoetig. De luchtvering duikt en stijgt met elke bocht, elke hobbel wordt gladgestreken met Duitse precisie. Vierwielaandrijving stuurt het vermogen exact waar het nodig is, en de achteras stuurt mee alsof de SUV een sportcoupé is.
Een duw op het gaspedaal en 640 pk breken los. De acceleratie is absurd. 0 naar 100 in 3,3 seconden, niet voor een SUV, maar überhaupt. De uitlaat sist en knalt in Sport Plus, terwijl het landschap langs de ramen vervaagt. De bochten volgen elkaar op in razendsnel tempo, maar de Turbo GT houdt koers met een ijzige kalmte. De koolstofkeramische remmen bijten als klauwen in het asfalt.
Boven op de pas, omgeven door stilte en dennen, tikt de motor nog na. Geen fanfare, geen publiek. Alleen het besef dat een SUV, een familieauto op papier, de wetten van verwachting heeft herschreven. De Porsche Cayenne Turbo GT bewijst dat massa geen beperking hoeft te zijn, als je hem de juiste ziel meegeeft.
Dit is geen compromis. Dit is Porsche.
Opties op dit exemplaar:
PORSCHE logo led-deurverlichting
'PORSCHE' logo op deuren zwart
Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) met remzadels zwart hoogglans
22 inch GT Design wiel in platinum zijdeglans
Verwarmbare voorruit
Ionisator
Licht Design Pakket
4-zone automatische airconditioning
Multifunctioneel stuurwiel incl. stuurwielverwarming
BOSE® Surround Sound System
Stuurcode Exclusive
Led-matrix koplampen getint inclusief PDLS Plus
Led-achterlichten inclusief lichtstrip met getint glas
Geluids- en warmtewerend privacyglas
Head-Up Display
Verkeerstekenherkenning
Rijstrookwisselhulp
Emergency Assist incl. Lane Keep Assist
Porsche InnoDrive inclusief Adaptive Cruise Control
Crossroad Assist
HomeLink (garagedeur opener)
Soft-Close portieren
Standaard is de Cayenne Turbo GT uitgerust met o.a.
8-traps Tiptronic S-transmissie met start-stopsysteem
Porsche Traction Management (PTM) met permanente 4-wielaandrijving
Adaptieve luchtvering met niveauregeling en hoogteverstelling inclusief Porsche Active Suspension Management (PASM) met sportafstelling en verlaging
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
Achterasbesturing
Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)
Sport Design Pakket in matzwart met o.a. buitenspiegels, diffuser etc. in carbon
Geprofileerd carbondak
Sportuitlaatsysteem van titanium inclusief centraal geplaatste eindpijpen
ParkAssistent voor en achter inclusief achteruitrijcamera
Waarschuwings- en remassistent inclusief voetgangersbescherming
Automatische achterklep
Sportstoelen voorin (8-voudig elektrisch verstelbaar) met geïntegreerde hoofdsteunen
Veel delen in interieur afgewerkt in leder en Alcantara®
Interieurpakket carbon
Porsche Communication Management (PCM) inclusief onlinenavigatie, mobiele-telefoonvoorbereiding, audioingangen en spraakbediening
12,3 inch full-HD touchscreen met hoge resolutie
Twee displays met hoge resolutie in instrumentenpaneel
Twee USB-C Connectivity- en laadaansluitingen in middenconsole voor en twee USB-C aansluitingen achter
Stopcontacten (12 V): voor onder dashboardkastje, in middenconsole voor, in zijkant van bagageruimte
Porsche Connect inclusief Apple CarPlay®
LTE-communicatiemodule
Digitale radio (DAB+)
Modelreeks: 2022 - 2025
Laadvermogen: 470 kg
Wielbasis: 290 cm
Interieurkleur: GT interieurpakket met stiksel Neodyme
Emissieklasse: Euro 6
Aantal eigenaren: 2
Aantal sleutels: 2
Onze prijzen zijn inclusief 1 jaar Porsche Approved garantie (t.w.v. 1695 euro) . Daarnaast zorgen wij bij aflevering dat u minimaal 1 jaar of 15.000 KM onderhoudsvrij (o.a. onderhoudsbeurt, banden en remmen) kunt rijden. Zo kunt u zorgeloos genieten van uw Porsche.
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Coupe (5 deuren) |
Kleur | Zwart (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aandrijving | Voor_en_achterwiel |
Transmissie | 8 versnellingen, Automatisch |
Aantal cilinders | 8 |
Cilinderinhoud | 4.000 cc |
Max. vermogen | 471 kW (642 pk) |
Max. koppel | 850 Nm |
Lengte x breedte x hoogte | 4.940 x 2.000 x 1.640 mm |
Draaicirkel | 11,6 m |
Massa | 2.295 kg |
Max. toelaatbare massa | 2.765 kg |
Inhoud bagageruimte | 549 - 1.464 l |
Inhoud brandstoftank | 90 l |
Topsnelheid | 300 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,3 s |
Actieradius | 756 km |
Brandstofverbruik bebouwde kom | 16,7 l/100km (1 op 6,0) |
Brandstofverbruik buitenweg | 9,1 l/100km (1 op 11,0) |
Brandstofverbruik gecombineerd | 11,9 l/100km (1 op 8,4) |
CO2-uitstoot | 319 g/km |
Energielabel | G |