

Porsche 911
3.0 Targa 4 | Sportstoelen Plus | Bose | Sport Chrono | PDLS
€ 119.500201818.705 km
Climate control
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Cruise Control
Rijden op de ingestelde snelheid
Automatisch
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Rijden op de ingestelde snelheid
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Automatisch |
| Carrosserie | Overig (2 deuren) |
| Kleur | Grijs (Metallic) |
| Aantal zitplaatsen | 4 |
| Datum eerste toelating | 1 januari 2018 |
| BTW aftrekbaar | nee |
Porsche 911 Targa 4 PDK 991 II GT Zilver Metallic
Stop het beste van de vele Porsche 911-varianten in een blender om kom tot deze perfecte mix: een 991.2 Targa 4 inclusief een optielijst om van te smullen. Zilverkleurig of niet, qua uitrusting én looks verdient onze über-fraaie Elfer alvast een gouden plak. Met zo’n lage kilometerstand spreekt het voor zich dat de Duitse schone nauwelijks van nieuw te onderscheiden is. Bovendien klinkt de 370 pk sterke, halfopen 4WD Porsche briljant mooi dankzij een originele sportuitlaat. Wie klaar is om in de Sportstoelen Plus gedrukt te worden, zal gauw genoeg merken dat het Sport Chrono pakket van grote waarde is aan boord van de 991-2 Targa 4. Ook extra’s zoals Porsche Active Suspension Management (PASM) en Dynamische motorsteunen (PADM) staan in het verlengde van Porsche’s pure performance. Voor een extra gevoel van comfort en veiligheid kunt u een beroep doen op het aanwezige Porsche Dynamic Light System (PDLS), ParkAssistent inclusief camera, Cruise Control, Bose Surround Sound en MirrorLink.
Exterieur
De beste Silberpfeile komen inderdaad uit Stuttgart. Zuffenhausen, om precies te zijn. Zie hier het rijdende bewijs op schitterende 20 inch Carrera S velgen. De classy multi-spaakwielen zijn in contrasterend zwart uitgevoerd, in tegenstelling tot de sideskirts, die voor de verandering eens in carrosseriekleur zijn meegespoten. Het GT Zilver metallic koetswerk vormt een schönes match met de karakteristieke rolbeugel van de Targa 4. Gemodificeerde bumpers met extra luchtsleuven en smallere LED-lampen verraden dat het hier de faceliftversie betreft. De soft-top, alsmede het luchtrooster bovenop de motorkap en de eindstukken van de dubbele sportuitlaat corresponderen op hun beurt met het fraai afstekende lichtmetaal. Al met al een configuratie die niet extreem uitgesproken is, maar als totaalpakket echt waanzinnig goed smoelt. Hier is duidelijk over nagedacht!
Interieur
Meer zilver en zwart treft u in de cockpit van de Porsche 911 Targa 4. Hier is de balans echter precies omgekeerd, want het zwarte leder op onder andere de Sportstoelen Plus, het dashboard, de deurpanelen en het GT-Sportstuur voert duidelijk de boventoon. De aluminium accenten komen terug in bijna alle genoemde onderdelen, plus de schakelflippers en pookknop van de PDK-transmissie, de midden-/tunnelconsole én de omranding van het Sport Chrono klokje. De analoge (!) tellers en meters in het instrumentenpaneel hebben juist een zwarte finish. En ergens is dat logisch, want er is niets dat de bestuurder mag afleiden als hij of zij de bizar hoge snelheden probeert af te lezen terwijl het achterhoofd met grote kracht tegen het Porsche embleem in de hoofdsteunen wordt geduwd…
Opties & extra’s
In bochten kan het er behoorlijk heftig aan toe gaan met een 991.2 Targa 4 in deze samenstelling: Porsche Active Suspension Management (PASM) en Dynamische motorsteunen (PADM) perfectioneren de ultra-strakke wegligging, terwijl de Sportstoelen Plus de voorste inzittenden zoveel mogelijk in het gareel proberen te houden. Dan doet ook de Cruise Control, maar dan op een andere manier. De Bi-Xenon koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System (PDLS) voorkomen dat u het gaspedaal moet liften in duistere omstandigheden. En dankzij ParkAssistent + achteruitrijcamera hoeft u ook op lage snelheid nooit meer achterom te kijken… De aanwezigheid van Bose Surround Sound met Apple CarPlay (onderdeel van MirrorLink) doet vermoeden dat de Elfer enkel een privéconcert aan inzittenden biedt. Echter, de realiteit is dat omstanders het meest van de melodieën genieten. De sportuitlaat geeft de Porsche 991.2 Targa 4 namelijk een geluid dat in het verlengde staat van zijn prestaties…
Techniek & performance
Claims dat de aanwezige turbo’s een dempend – en daarmee in potentie pretbedervend effect zouden hebben, worden dus linea recta naar het rijk der fabelen afgevuurd. Downsizing was nog nooit zó leuk: het faceliftmodel liet de inhoud van de 6-cilinder boxermotor krimpen naar 3,0 liter, om er vervolgens 20 pk en maar liefst 60 Nm méér koppel uit te persen ten opzichte van de 991.1. Het totaal komt daarmee op respectievelijk 370 en 450, en dit uit zich in een snellere 0-100 km/h sprint (van 4,7 naar 4,5 seconden) én een hogere topsnelheid (van 283 naar 287 km/h) in combinatie met vierwielaandrijving en een watervlugge 7-traps PDK-automaat. Want tsja, dat is toch de configuratie die u vanaf nu hebben wilt.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: mei 2014 - dec. 2018
Wielbasis: 245 cm
Interieurkleur: Zwart
Aantal sleutels: 2
Garantie: 6 Maanden
Garantie: 6 maanden
Fabrikant: Autobedrijf Wim Prins Galvaniweg 1 8071SC NUNSPEET, NL 0341257014 http://www.wimprins.nl verkoop@wimprins.nl
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Automatisch |
| Carrosserie | Overig (2 deuren) |
| Kleur | Grijs (Metallic) |
| Aantal zitplaatsen | 4 |
| Aandrijving | Voor_en_achterwiel |
| Transmissie | 7 versnellingen, Automatisch |
| Aantal cilinders | 6 |
| Cilinderinhoud | 2.981 cc |
| Max. vermogen | 272 kW (370 pk) |
| Max. koppel | 450 Nm |
| Massa | 1.590 kg |
| Inhoud brandstoftank | 68 l |
| Topsnelheid | 287 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 4,5 s |
| Actieradius | 860 km |
| Brandstofverbruik gecombineerd | 7,9 l/100km (1 op 12,7) |
| Energielabel | G |





