We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Meer foto's op WWW.WITMERODIJK.NL
Een V8 in een roadster van dit formaat? 'Wir schaffen das' zeiden ze destijds al met vooruitziende blik bij AMG in Affalterbach.. Geen van de concurrenten bood een vergelijkbare motorisering in die tijd.. Tegenwoordig mag je al blij zijn als er een drie-pitter onder de motorkap huist. Het topmodel uit de SLK serie kreeg van AMG die heerlijke V8 in het vooronder, 360pk ging er naar de achterwielen met een even indrukwekkend koppel van 510Nm. Natuurlijk werden het differentieel, onderstel en de remmen daarop aangepast. Geperforeerde remschijven van 34cm aan de voorzijde, dikke stabilisatorstangen en bijv. de aerodynamische bumpers beteugelde de capaciteiten van de indrukwekkende motor. Alleen het motorgeluid werd wat minder onder controle gehouden, wat een heerlijke roffel komt er uit die vier pijpen! Sommige eigenaren waren zo enthousiast over hun nieuwe aanwinst dat ze hun SLK nog leuker maakte. Dure Carlsson velgen, carbon spoiler achter, two-tone interieur, premium stereo, Designo details en meer leuke extra's om de aankoop van deze SLK te vieren werden besteld. Deze SLK is afkomstig uit een verzameling, maakte daarom weinig kilometers en werd zichtbaar fanatiek verzorgd. In prachtig Obsidian Black zonder gebruikssporen. Foutloos interieur en in nieuwstaat zijnde velgen. Aantrekkelijk geprijsd dus wie net zo snel is als deze SLK... die heeft straks misschien Fernando Alonso of Kimi Räikkönen in zijn spiegel. In die tijd was de SLK55 AMG de safetycar in de F1, klein beetje aangepast natuurlijk.