

Lederen bekleding
Zitten als een vorst
Handmatig
Benzine
Kenmerken
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handmatig |
| Carrosserie | Sedan (4 deuren) |
| Kleur | Grijs |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Datum eerste toelating | 30 juni 1989 |
| APK | 10 juni 2026 |
| BTW aftrekbaar | nee |
| Import auto | ja |
| Wegenbelasting/3mnd | € 217 - € 240 |
Omschrijving
English and German below
Lancia Thema 8.32 – 1989 – Ferrari V8 – 120.000 km
De Lancia Thema 8.32 is een van de meest bijzondere Italiaanse sedans uit de jaren tachtig. Op het eerste gezicht lijkt het een ingetogen luxe sedan, maar onder de motorkap klopt het hart van een Ferrari. De 3.0-liter V8-motor is gebaseerd op de motor uit de Ferrari 308 Quattrovalvole en is speciaal aangepast voor soepel en betrouwbaar gebruik in een limousine. Slechts ongeveer 2.370 exemplaren van de Thema 8.32 zijn ooit gebouwd, waardoor dit model zeldzaam en bijzonder is voor verzamelaars en liefhebbers.
Dit specifieke exemplaar is uit 1989 en heeft 120.000 kilometer gereden. De auto werd in 2001 naar Nederland geïmporteerd. Het aantal vorige eigenaren is onbekend, maar de auto is de afgelopen jaren goed onderhouden door de huidige eigenaar.
De staat van de auto is eerlijk en transparant beschreven. De lak verkeert in redelijke staat met zichtbare gebruikssporen die passen bij de leeftijd, maar er is geen grote schade of roest aanwezig. Het interieur is uitgevoerd in zwart leder en verkeert in goede staat, hoewel het leder op het dashboard loslaat, zoals vaak voorkomt bij dit model. De elektrische stoelverstelling werkt momenteel niet.
Technisch is de auto in redelijke staat en volledig rijdbaar. De motor loopt goed en heeft een gezonde oliedruk. De versnellingsbak schakelt soepel zonder bijgeluiden en de koppeling functioneert uitstekend. De motor vertoont lichte oliezweetplekken, maar dit heeft geen invloed op de prestaties.
Er zijn enkele aandachtspunten die direct moeten worden aangepakt, waaronder het vervangen van de fuseekogels en het verhelpen van een trilling in de remmen. Op korte termijn verdient ook het oplossen van een elektrische storing in het interieur, het aanpakken van olielekkages, het vervangen van bumpstops, handremkabels en motorsteunen aandacht.
De auto staat op originele 15 inch velgen die in goede staat verkeren. Het zwart lederen interieur is netjes onderhouden, op het dashboard na.
Wat deze Thema 8.32 echt bijzonder maakt, is natuurlijk de Ferrari V8. Het is een unieke combinatie van luxe en exotische techniek: een comfortabele Italiaanse sedan met het geluid, de sensatie en het karakter van een Ferrari-motor. Met zijn lage kilometerstand voor zijn leeftijd en zeldzaamheid is dit exemplaar een ideale auto voor een liefhebber die een karaktervolle youngtimer wil rijden, koesteren of verder restaureren.
Kortom, deze Lancia Thema 8.32 uit 1989 is een authentiek, zeldzaam en karaktervol stuk Italiaanse autosporthistorie. Hij biedt een solide basis voor gebruik of restauratie en geeft elke rit een bijzondere ervaring dankzij het Ferrari-hart dat erin klopt.
The Lancia Thema 8.32 is one of the most remarkable Italian saloons from the 1980s. At first glance, it appears to be a modest luxury saloon, but under the bonnet beats the heart of a Ferrari. The 3.0-litre V8 engine is based on the engine from the Ferrari 308 Quattrovalvole and has been specially adapted for smooth and reliable use in a limousine. Only about 2,370 examples of the Thema 8.32 were ever built, making this model rare and special for collectors and enthusiasts.
This particular example is from 1989 and has covered 120,000 kilometres. The car was imported to the United Kingdom in 2001. The number of previous owners is unknown, but the car has been well maintained by the current owner in recent years.
The condition of the car is described honestly and transparently. The paintwork is in reasonable condition with visible signs of wear and tear consistent with its age, but there is no major damage or rust. The interior is finished in black leather and is in good condition, although the leather on the dashboard is peeling, as is often the case with this model. The electric seat adjustment is currently not working.
Technically, the car is in reasonable condition and fully roadworthy. The engine runs well and has healthy oil pressure. The gearbox shifts smoothly without any noise and the clutch works perfectly. The engine shows slight oil leaks, but this does not affect performance.
There are a few issues that need to be addressed immediately, including replacing the ball joints and fixing a vibration in the brakes. In the short term, attention should also be paid to resolving an electrical fault in the interior, addressing oil leaks, and replacing bump stops, handbrake cables and engine mounts.
The car has original 15-inch rims that are in good condition. The black leather interior has been well maintained, except for the dashboard.
What makes this Thema 8.32 truly special is, of course, the Ferrari V8. It is a unique combination of luxury and exotic technology: a comfortable Italian saloon with the sound, sensation and character of a Ferrari engine. With its low mileage for its age and rarity, this example is an ideal car for an enthusiast who wants to drive, cherish or further restore a characterful youngtimer.
In short, this 1989 Lancia Thema 8.32 is an authentic, rare and characterful piece of Italian motorsport history. It offers a solid basis for use or restoration and makes every drive a special experience thanks to the Ferrari heart that beats within it.
Der Lancia Thema 8.32 ist einer der außergewöhnlichsten italienischen Limousinen der 1980er Jahre. Auf den ersten Blick wirkt er wie eine zurückhaltende Luxuslimousine, doch unter der Motorhaube schlägt das Herz eines Ferrari. Der 3,0-Liter-V8-Motor basiert auf dem Motor des Ferrari 308 Quattrovalvole und wurde speziell für den reibungslosen und zuverlässigen Einsatz in einer Limousine angepasst. Nur etwa 2.370 Exemplare des Thema 8.32 wurden jemals gebaut, was dieses Modell für Sammler und Liebhaber selten und besonders macht.
Dieses spezielle Exemplar stammt aus dem Jahr 1989 und hat 120.000 Kilometer zurückgelegt. Das Auto wurde 2001 in die Niederlande importiert. Die Anzahl der Vorbesitzer ist unbekannt, aber das Auto wurde in den letzten Jahren vom aktuellen Besitzer gut gepflegt.
Der Zustand des Autos wird ehrlich und transparent beschrieben. Der Lack ist in einem angemessenen Zustand mit sichtbaren Gebrauchsspuren, die dem Alter entsprechen, aber es gibt keine größeren Schäden oder Roststellen. Die Innenausstattung ist in schwarzem Leder gehalten und befindet sich in einem guten Zustand, obwohl sich das Leder am Armaturenbrett ablöst, wie es bei diesem Modell häufig vorkommt. Die elektrische Sitzverstellung funktioniert derzeit nicht.
Es gibt einige Punkte, die sofort angegangen werden müssen, darunter der Austausch der Kugelgelenke und die Behebung einer Vibration in den Bremsen. Kurzfristig sollten auch die Behebung einer elektrischen Störung im Innenraum, die Beseitigung von Öllecks, der Austausch von Anschlagpuffern, Handbremsseilen und Motorlagern in Angriff genommen werden.
Das Auto steht auf originalen 15-Zoll-Felgen, die sich in gutem Zustand befinden. Die schwarze Lederausstattung ist bis auf das Armaturenbrett gut gepflegt.
Was diesen Thema 8.32 wirklich besonders macht, ist natürlich der Ferrari V8. Er ist eine einzigartige Kombination aus Luxus und exotischer Technik: eine komfortable italienische Limousine mit dem Sound, dem Fahrgefühl und dem Charakter eines Ferrari-Motors. Mit seiner für sein Alter geringen Laufleistung und seiner Seltenheit ist dieses Exemplar ein ideales Auto für einen Liebhaber, der einen charaktervollen Youngtimer fahren, pflegen oder weiter restaurieren möchte.
Kurz gesagt, dieser Lancia Thema 8.32 aus dem Jahr 1989 ist ein authentisches, seltenes und charaktervolles Stück italienischer Automobilgeschichte. Er bietet eine solide Basis für den Gebrauch oder die Restaurierung und macht dank seines Ferrari-Herzens jede Fahrt zu einem besonderen Erlebnis.
Meer informatie
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Laadvermogen: 510 kg
Wielbasis: 266 cm
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 0
Bedrijfsinformatie
Welkom bij Kaevecars!
Onze showroom van maar liefst 5000 m² in Uden is dé plek waar exclusieve auto’s, inspirerende bedrijven en een heerlijke lunch samenkomen. Je kunt onze bijzondere collectie 7 dagen per week bezichtigen, maar let op: de verkoper is uitsluitend op afspraak aanwezig van maandag tot en met zaterdag. Dit omdat wij een locatie zijn waar 10 bedrijven gevestigd zijn en onze lunchroom altijd geopend is.
Onze prijzen zijn marktconform, daarom vragen we je vriendelijk geen berichten te sturen met biedingen, de vraag naar de uiterste prijs of waarvoor de auto nog weg kan.
Voor een bezichtiging en/of proefrit kun je bellen op 06 46 720 438 om teleurstellingen te voorkomen. Let op:
Een bezichtigingsafspraak is geen reservering; mocht het voertuig eerder verkocht worden, dan brengen wij je hiervan op de hoogte.
Een proefrit is mogelijk bij droog weer en met de intentie tot aankoop. Bij inruil verzoeken wij je het voertuig mee te nemen zodat we vooraf de inruilwaarde kunnen bepalen.
Wil je jouw bijzondere auto verkopen zonder zorgen of gedoe? Nick biedt de ideale oplossing. Naast onze eigen collectie bieden wij ook consignatieverkoop aan: van professionele detailing en aantrekkelijke fotografie tot ons uitgebreide netwerk, onze drukbezochte showroom, en internationale online veilingen voor verzamelaars. Of het nu gaat om een unieke auto of een complete collectie, wij nemen het hele verkoopproces uit handen en zorgen dat jouw auto de juiste aandacht krijgt.
Wil je graag persoonlijk advies? Maak dan vooraf een afspraak, zodat alles voor je klaarstaat en wij je de aandacht en service kunnen bieden die je verdient.
Wij kijken ernaar uit je te verwelkomen bij Kaevecars, waar auto’s en beleving samenkomen!
Tot ziens, Nick

Specificaties
| Brandstof | Benzine |
| Transmissie | Handmatig |
| Carrosserie | Sedan (4 deuren) |
| Kleur | Grijs |
| Aantal zitplaatsen | 5 |
| Aandrijving | Voorwiel |
| Transmissie | 5 versnellingen, Handmatig |
| Aantal cilinders | 8 |
| Cilinderinhoud | 2.927 cc |
| Max. vermogen | 158 kW (215 pk) |
| Massa | 1.370 kg |
| Max. toelaatbare massa | 1.880 kg |
| Aanhangermassa geremd | 1.400 kg |
| Aanhangermassa ongeremd | 685 kg |
| Topsnelheid | 235 km/h |
| Acceleratie 0-100 km/h | 6,8 s |
Opties
Kaeve Cars
Industrielaan 115405 AA Uden










































