We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford Thunderbird 5.8 V8 Hardtop | Inruil mogelijk.
Kenteken: AL-00-77
Merk: Ford USA
Model: Thunderbird
Tellerstand: 102289 Mijl
Carrosserievorm: Sedan
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1965
Transmissie: Automaat
Kleur: blauw Metallic
Kleurnaam: Ice Blue Metallic
Bekleding: Leder
Kleur interieur: wit
Motorinhoud: 5763 cc
Aantal cilinders: 8
Vermogen: 220 kW / 300pk
Ledig gewicht: 1913 kg
BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
Emissieklasse: Euro Euro 0
Exterieur
Buitenspiegel rechts
Centrale vergrendeling
Getint glas
Metaalkleur
Sportvelgen
Interieur
Lederen interieur
Over iconen gesproken!?
Deze past goed in het rijtje lijkt mij, een Ford Thunderbird Hardtop Coupé uit 1965.En check die fantastische kleurencombi van het Ice Blue metallic in combinatie met het kraakheldere witte leder.
Deze Thunderbird werd geleverd van 1964 t/m 1966 en was inmiddels dan al weer de 4de generatie. Ook wel Flair Bird genoemd, wat verwees naar de elegantie en nieuwe stijl van de Ford.
Dit exemplaar is al sinds 2001 op Nederlands kenteken en heeft meer dan voldoende updates en aanpassingen achter de rug.Met name onder die enorme motorkap vinden we lekker veel Edelbrock logo's terug en dan weet de kenner voldoende.
Staat van de auto:
Dit exemplaar is al eens goed onder handen genomen. Zowel motorisch als optisch is het een hele mooie strakke auto. De Thunderbird is al eens volledig gerestaureerd.
Wat resteerde, was het lederen interieur, maar dat hebben wij nog voor je laten doen, dus dat is in volledige nieuwstaat en zo ruikt het ook.
Het rijden:
Altijd weer geweldig om met zo'n slagschip onderweg te zijn. En geloof me, die komt behoorlijk van zijn plaats af: er is lekker aan gewerkt!
En wat een koppel heeft dat apparaat zeg, niet dat je hem eens even lekker de bocht in slingert, maar gewoon dat brute en dat rauwe. Helemaal leuk.
Nee, bochtenwerk houden de Amerikanen niet zo van, al helemaal niet in deze generaties. Maar daar koop je hem niet voor, heerlijk cruisen en de kracht voelen.
Het onderhoud:
Zoals eerder gezegd, is deze Flair Bird al eens goed aangepakt.
In de auto ligt dan ook een dikke map met facturen en werkschema's.
Bekijk meerdere en grote foto's op onze website: www.micexclusive.nl
Bent u zelf ook in het bezit van een exclusieve auto, een oldtimer of een Youngtimer en u wilt deze graag verkopen maar u heeft geen zin in de "rompslomp" en mensen aan de deur?
Dan doen wij dat graag voor u door middel van een consignatieverkoop.
Meer informatie vindt u op onze website, of stuur ons een email: info@micexclusive.nl https://www.micexclusive.nl/service/consignatie-verkoop