
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ferrari Portofino
| VERWACHT | Atelier Car | Blu Corsa | Daytona Seats | Carbon Driver Zone
Prijs op aanvraag
202029.000 kmLederen bekleding
Zitten als een vorst
Automatisch
Benzine
Kenmerken
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Cabriolet (2 deuren) |
Kleur | Blauw (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Datum eerste toelating | 30 april 2020 |
BTW aftrekbaar | nee |
Import auto | ja |
Catalogusprijs | € 266.330 |
Wegenbelasting/3mnd | € 267 - € 292 |
Omschrijving
Ferrari Portofino Blu Corsa | Verwacht: neem contact op voor beschikbaarheid.
Bella Blu! De toevoeging “Corsa” kennen we allemaal van raspaarden die knalrood kleuren, maar voor deze absoluut unieke Ferrari Portofino uit 2020 maakte Maranello wat graag een uitzondering. Het betreft hier een zogenaamde “Atelier car”. Wij leverden de auto aan zijn een goede klant, die (te) weinig gebruik maakte van deze Blu Beauty. Redenen om daar verandering in te brengen zijn er in overvloed. Met in de hoofdrol de 600 pk sterke bi-turbo Ferrari V8. Aan de andere kant, naar een Portofino in deze briljante samenstelling – inclusief full-electric Daytona Seats, Carbon Driver Zone met LED’s, Magneride, sportuitlaat en heel veel meer, blijf je kijken.
Exterieur
Is Blu Corsa de eerste de beste kleur die in ons opkomt bij het horen vallen van de naam Ferrari Portofino? Allesbehalve. Hoe staan we daar nu in? Compleet anders! Bij het zien van de super strakke, 2-laagse oceaanblauwe lak wanen we ons spontaan aan de Italiaanse kust. Maar de Riviera en deze Portofino hebben meer gemeen: beide zijn eersteklas pareltjes. De charme en de flair spatten er vanaf. Let ook op details zoals de zwarte grille voorzien van chromen Cavallino's. Het metalen dak (Zwart gewrapt, origineel Blu Corsa!), hoe mooi ook, is op haar best wanneer deze achter de Daytona Seats verdwijnt. En zo hoort het: de coupé-convertible is op de eerste plaats een cabrio! Bestemd voor Prinselijke ritten op bergwegen en langs het strand. Op nabijgelegen circuits komt het ware race-DNA evengoed bovendrijven. Schroom dus niet om af en toe een uitstapje te wagen richting bijvoorbeeld Monaco… Kunt u meteen de boulevard en het casino meepakken. Met gepolijste 20 inch Forged wielen, Giallo remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorschermen, komt u sowieso in stijl voorgereden – ongeacht de bestemming.
Interieur
De Ferrari Portofino, hoe modern en hightech ook, is misschien wel de meest traditionele Ferrari uit onze Prins stal. Nergens zijn de verwijzingen naar voorganger California – en daarmee ook naar de gelijknamige klassieker uit de jaren 60 namelijk zó groot. Maar er zijn meer knipogen naar de rijke Ferrari historie: let bijvoorbeeld op de Nero lederen stoelen, geheel in Daytona Style. Precies, dat is die andere rijdende legende uit Maranello. Gestikte paarden in de hoofdsteunen steken samen met Giallo stiksels opvallend (en) fraai af bij de zwarte cockpit. Voor extra contrast zorgen de Carbon Driver Zone inclusief LED Shift Indicator, de aluminium sportpedalen en natuurlijk de Giallo rev-counter. Erg racy voor een classy supercar!
Opties & extra’s
Behalve bloedsnel, is het comfortabel vertoeven in de Ferrari Portofino. De stoelen zien er niet alleen stijlvol uit, ze laten zich ook in stijl bedienen: volledig elektrisch. De Magneride Dual Mode Suspension en originele sportuitlaat zijn eveneens als extra af-fabriek gemonteerd. Bluetooth, Climate Control en parkeersensoren completeren de standaard rijke uitrusting van dit blauwe wonder op wielen. Ook is er voor de muziekliefhebber een high-end audio upgrade gedaan door Clanck t.w.v. €4.500,-. Al hebben wij genoeg aan de roffel van de V8!
Techniek & performance
Ferrari borduurt voort op het succes van de geblazen California T en voorziet de 3,9 liter 8-cilinder van een dubbele turbo. De configuratie is goed voor een asfalt versplinterende 600 pk’s en 760 Newtonmeters. Met steun van een razendsnelle 7-traps transmissie, duurt de 0-100 km/h sprint nog maar 3,5 seconden. De top ligt op 320 km/h – en dan te weten dat de rechte lijn snelheid nog niet eens het meest spectaculaire aan de Portofino is. Kwestie van het adaptieve Magneride op scherp zetten en geheel tegen de natuur in op hoge snelheid een stuurbeweging maken… De Ferrari ligt zó stabiel en heeft zóveel grip dat het even duurt voordat de limiet is gevonden. Als u die al vindt… Het proberen waard? Kom langs bij Prins!
Met hartelijke groet,
team Prins.
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Elektronisch sper differentieel
Interieur
- Achterbank neerklapbaar
- Carbon Driver Zone
- Carbon schakelflippers
- Carbon stuurwiel
- Daytona Style stoelen
- Voorstoelen verwarmd
Overige
- Atelier Car
Meer informatie
Modelreeks: jan. 2019 - 2025
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Laadvermogen: 554 kg
Wielbasis: 267 cm
Interieurkleur: Zwart
Emissieklasse: Euro 6
Aantal sleutels: 2
Fabrikant: Autobedrijf Wim Prins Galvaniweg 1 8071SC NUNSPEET, NL 0341257014 http://www.wimprins.nl verkoop@wimprins.nl
Specificaties
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Cabriolet (2 deuren) |
Kleur | Blauw (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 4 |
Aandrijving | Achterwiel |
Transmissie | 7 versnellingen, Automatisch |
Aantal cilinders | 8 |
Cilinderinhoud | 3.855 cc |
Max. vermogen | 441 kW (601 pk) |
Max. koppel | 760 Nm |
Lengte x breedte x hoogte | 4.590 x 1.940 x 1.320 mm |
Massa | 1.650 kg |
Max. toelaatbare massa | 2.204 kg |
Inhoud brandstoftank | 80 l |
Topsnelheid | 320 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,5 s |
Actieradius | 747 km |
Brandstofverbruik bebouwde kom | 15,4 l/100km (1 op 6,5) |
Brandstofverbruik buitenweg | 8,0 l/100km (1 op 12,5) |
Brandstofverbruik gecombineerd | 10,7 l/100km (1 op 9,3) |
CO2-uitstoot | 267 g/km |
Energielabel | G |
Opties
Autobedrijf Wim Prins
Galvaniweg 18071 SC Nunspeet