We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Corvette V8 C3 | Slechts 1 jaar geproduceerd | Inruil mog.
Kenteken: 49-YD-24
Merk: Chevrolet USA
Model: Corvette
Tellerstand: 67066 Mijl
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: 1973
Transmissie: Automaat
Kleur: oranje
Bekleding: Leder
Kleur interieur: blauw
Motorinhoud: 7442 cc
Aantal cilinders: 8
Vermogen: 95 kW / 129pk
Ledig gewicht: 1550 kg
Aantal zitplaatsen: 2
BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
Aantal sleutels: 2
Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
Emissieklasse: Euro Euro 0
Ahh, een ’73 Corvette… lekker hoor, dat is zo’n model waar de liefhebbers altijd nét even anders naar kijken. En dat heeft alles te maken met dat specifieke bouwjaar van deze: 28-02-1973:
valt precies in het enige jaar waarin Chevrolet een soort 'tussenvorm' bouwde. Een echte éénjarige Unicorn.
Het is het enige jaar met een chromen achterbumper + polyurethaan voorbumper.
1973 was het eerste jaar met de nieuwe, energie-absorberende voorbumper (weg met het chroom vooraan), maar…
ze hielden de chromen dubbele achterbumper nog één jaartje.
Resultaat: het enige Corvette-jaar ooit met een soft nose én chromen kont.
Dit maakt ’m bijzonder en gewild.
Maar het was ook het 'stillere' jaar (al gaat dat bij deze niet echt op ;-)
Verbeterde geluidsisolatie: Chevrolet wilde 't comfort hoger zetten:
extra isolatiemateriaal, rustigere cabineruimte, minder road-noise.
Kortom: stiller, maar nog steeds rauw genoeg om je buurman wakker te schudden.
1973 was midden in de periode van nieuwe Amerikaanse emissieregels:
motoren werden geknepen, compressie omlaag en PK’s gingen naar beneden.
Maar… een goed lopende ’73-er rijdt nog steeds heerlijk old-school V8, met die typische C3-sfeer.
Dit was dus het laatste jaar vóór de grote styling-verandering.
Vanaf ’74 kreeg je de full-urethane bumpers en een iets 'volwassener' look.
Dus deze Corvette is letterlijk de laatste echte chrome-aera Corvette.
Dan nu even over deze specifieke oranje knaller. Deze beul heeft een volledige revisie ondergaan, zowel in-
als exterieur. Het lakwerk is goed tot zeer goed met een enkele oneffenheid. Het interieur is gewoon als nieuw, want dat is al eerder opnieuw bekleed.
De motor is ook behoorlijk aangepakt: er zit naar verluidt een getunede 350 in.
Bekijk meerdere en grote foto's op onze website: www.micexclusive.nl
Bent u zelf ook in het bezit van een exclusieve auto, een oldtimer of een Youngtimer en u wilt deze graag verkopen maar u heeft geen zin in de "rompslomp" en mensen aan de deur?
Dan doen wij dat graag voor u door middel van een consignatieverkoop.
Meer informatie vindt u op onze website, of stuur ons een email: info@micexclusive.nl https://www.micexclusive.nl/service/consignatie-verkoop