
Alfa Romeo Giulia
2.9 V6 Quadrifoglio | Carbon stoelen | Keramisch | Harman/Kardon
Prijs op aanvraag
201749.415 kmClimate control
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Cruise Control
Rijden op de ingestelde snelheid
Automatisch
Met een account kun je:
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bouwjaar | 2017 |
KM stand | 49.415 |
Koelt, verwarmt tot ingestelde temperatuur
Rijden op de ingestelde snelheid
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Sedan (4 deuren) |
Kleur | Rood (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Datum eerste toelating | 2 maart 2017 |
BTW aftrekbaar | nee |
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio| Rosso Competizione
Hét handelsmerk van Alfa Romeo is het verpakken van compromisloze sport- en raceauto’s in een ‘alledaagse’ Berlina. Vroeger flikten de Italianen het met de Giulia. En nu doet Alfa Romeo datzelfde kunstje nog eens over met… Inderdaad: wéér de Giulia. De moderne interpretatie van de compacte supersedan luistert naar de naam Quadrifoglio, vrij vertaald ‘klavertjevier’. U mag immers van geluk spreken als u ooit in de situatie terechtkomt dat u aan de unieke kwaliteiten kunt proeven van dit 510 pk sterke wonderkind. Enkel de achteras krijgt deze superkrachten te verstouwen, aangedreven door een beul van een 2,9 liter bi-turbo-benzinemotor. Een parel van een macchina die er ‘toevallig’ ook nog eens wonderschoon uitziet én plaats aan maximaal 5 inzittenden biedt. Maar dat is niet waar de focus naar uitging tijdens het samenstellen van dit bloedmooie exemplaar. Des te meer naar de vele racy finesses, inclusief ultieme musthaves zoals de Carbon Sparco sportstoelen, keramische remmen, koolstofvezel exterieurdetails en natuurlijk de Rosso Competizione carrosserie. De achteruitrijcamera en Harman Kardon geluidsinstallatie verraden dat de Alfa Romeo Giulia Q ook geschikt is voor huis-tuin-en-keuken gebruik. En dat maakt ‘m ‘perfetto’ voor elke gelegenheid, op óf naast de baan…
Exterieur
Opwindend en intens is de Giulia Quadrifoglio natuurlijk sowieso. Daar is geen circuit voor nodig. Zijn opgepompte bodywork wijkt sterk af van dat van zijn Q-loze broeders. Bumpers, sideskirts, spatborden (inclusief Quadrifoglio badges), spoilers en luchtgeleiders; alles staat in het teken van pure performance. Menig detail is bovendien gemaakt van kostbaar carbon, waaronder de frontlip, buitenspiegels, side skirts, Scudetto grille en kofferklepspoiler. Extra koelsleuven in de voorste schermen, alsmede in de motorkap zorgen voor de broodnodige zuurstof voor de machtige powerunit. Samen met de koolstofvezel delen contrasteren ze subliem met de beeldschone Rosso Competizione carrosserie. Geen liefhebber die zichzelf níet dreigt te verliezen in de dieprode lak. Ook de remklauwen achter de karakteristieke Q-wielen kleuren Rosso. Ze vallen extra op dankzij het open design, alsmede vanwege de antracietkleurige finish van de velgen. De Italiaanse tricolore op de spiegelkappen en bovenlangs de diffusor maken het meer dan af.
Interieur
De cockpit van de Alfa Giulia Q staat wat dat betreft volledig in het verlengde van het exterieur. Ook hier wemelt het van de carbon details, Quadrifoglio badges en Italiaanse driekleuren. De meeste aandacht verdienen toch wel de Carbon kuipstoelen van Sparco. De vederlichte sportzetels zijn aan de voorkant deels met leder, deels met alcantara bekleed. De Rosso contraststiksels die hierin zijn verwerkt komen tevens terug in het lederen dashboard, de portieren, middentunnel en het carbon (!) stuurwiel. Ook carbon-made zijn de schakelflippers, middenconsole en het centrale dashboardpaneel. Wauw!
Opties & extra’s
Geen optie zo logisch als keramische remmen. Het is immers de enige manier om het V6-geweld tot stoppen te dwingen. De Cruise Control laat u waarschijnlijk toch links liggen, net als het Harman Kardon audiosysteem – want 510 razende paarden klinken zóveel lekkerder… Wie zijn of haar linkervoet enigszins kan bedwingen vindt warempel tijd om naar het grote infotainmentscherm – inclusief navigatie en weergave van de achteruitrijcamera te turen.
Techniek & performance
Blik op oneindig? Accelereren van 0 naar 100 km/h is al na 3,9 seconden geschiedenis! Pas bij 307 km/h houdt de Alfa Giulia Quadrifoglio op met versnellen. De 600 Nm sterke 6-cilinder bi-turbomotor is gekoppeld aan een automatische transmissie met 8 verzetten. We zijn de tel kwijt in hoeveel versnellingen de achterwielen geneigd zijn om door te slippen. Durft u het binnenkort te testen?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Modelreeks: jun. 2016 - dec. 2018
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Wielbasis: 282 cm
Interieurkleur: Zwart
Aantal sleutels: 2
Garantie: 6 Maanden
Garantie: 6 maanden
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Automatisch |
Carrosserie | Sedan (4 deuren) |
Kleur | Rood (Metallic) |
Aantal zitplaatsen | 5 |
Aandrijving | Achterwiel |
Transmissie | 8 versnellingen, Automatisch |
Aantal cilinders | 6 |
Cilinderinhoud | 2.891 cc |
Max. vermogen | 375 kW (511 pk) |
Max. koppel | 600 Nm |
Lengte x breedte x hoogte | 4.639 x 1.873 x 1.426 mm |
Draaicirkel | 11,3 m |
Massa | 1.595 kg |
Inhoud bagageruimte | 450 - 1.200 l |
Inhoud brandstoftank | 58 l |
Topsnelheid | 307 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,9 s |
Actieradius | 707 km |
Brandstofverbruik gecombineerd | 9,2 l/100km (1 op 10,9) |
CO2-uitstoot | 189 g/km |
Energielabel | G |