Techrules AT96 en GT96 gaan los
Turbine-opladen met 1.044 pk
Techrules noemt zijn auto een 'TREV', iets wat staat voor Turbine-Recharging Electric Vehicle. De elektrische auto beschikt dan ook over een turbinemotor die zorgt voor het opladen van de accu's. Een turbine als range-extender zagen we jaren geleden al eens op de Jaguar C-X75, een auto die het productiestadium nooit heeft gehaald.
De plug-inhybride wekt in totaal 1.044 pk op, genoeg om een begrensde snelheid van 350 km/h te halen. In 2,5 seconden moet een snelheid van 100 km/h zijn bereikt. Bovendien zou je in totaal - op papier althans - 2.000 km ver kunnen komen. De bladen van de achter de stoelen geplaatste turbine draaien liefst 96.000 keer per minuut rond. In volledig elektrische modus moet de auto 150 kilometer ver komen. Reguliere brandstof gaat er niet in bij de AT96, de Techrules-creaties drinken pure kerosine.
De AT96 - AT staat voor Aviation Turbine - is een vooruitblik op een circuitversie van het tweetal. De GT96 - Gas Turbine - slurpt biogas of aardgas en geeft een voorproefje op de straatversie. Beiden auto's wegen zo'n 1.380 kilo, al heeft Techrules voor de definitieve productieversie een gewicht van 1.000 kilo voor ogen. Het klinkt allemaal heel extreem, maar de Chinezen willen binnen enkele jaren ook B- en C-segmenters produceren.