McLaren 650S GT3 klaar voor de circuits

McLaren 650S GT3
McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3McLaren 650S GT3
McLaren heeft op het Goodwood Festival of Speed de 650S GT3 naar buiten gerold. De wijzigingen ten opzichte van de 12C behelzen meer dan alleen uiterlijkheden.

De 650S GT3 is de rechtstreekse opvolger van de 12C GT3. Het is voor bezitters van die auto goed om te weten dat er een upgradekit beschikbaar is die de verworvenheden van de nieuwe auto ook voor de 12C beschikbaar maakt.

De circuitversie heeft de bekende Carbon MonoCell en een body die eveneens uit koolstofvezel bestaat. Nieuw ontworpen luchtinlaten zorgen voor verbeterde koeling van de remmen. De aerodynamische verbeteringen, waaronder een nieuwe achterspoiler, zijn het resultaat van intensief testwerk in de windtunnel.

De 650S GT3 rijdt volgens McLaren nog beter dan z'n voorganger. Een nieuwe rolkooi zorgt voor extra veiligheid. De bestuurder neemt plaats achter een digitaal instrumentarium met een op de Formule 1 geïnspireerd racestuur.

Onder de kap ligt de bekende 3,8-liter V8 met twee turbo's. Vanwege de GT3-reglementen is de motor teruggetuned naar 500 pk.

Je zou het zo in de eerste instantie niet zeggen bij een auto van 330.000 pond, maar McLaren heeft bij de ontwikkeling een vriendelijker kostenplaatje veel prioriteit gegeven. De motor en versnellingsbak hoeven minder vaak gereviseerd te worden en veel van de carrosseriedelen zijn goedkoper om te vervangen, erg handig in de racerij.

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.