Equus Bass 770 wil Ford Mustang zijn

Equus Automotive Bass 770
Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770Equus Automotive Bass 770
Het is bijna een garantie voor een begerenswaardige auto: moderne techniek in een klassiek jasje. Het Amerikaanse Equus Automotive doet het met de Bass 770.

Op het eerste gezicht lijkt dit misschien een klassieke Mustang Fastback uit de jaren '60, maar een tweede blik leert dat met name de neus en de kont toch wel behoorlijk afwijken. Dat geldt ook voor de techniek: onder de motorkap geen lijzige V8 van een halve eeuw oud, maar het exemplaar uit de Corvette ZR1. Dat betekent dat deze moderne interpretatie maar liefst 640 pk op de straat zet, met een 0-100-sprint in 3,4 seconden als direct gevolg.

Ook de versnellingsbak met dubbele koppeling is hypermodern, net als de keramische remschijven en het onderstel met instelbare schokdempers. Het interieur volgt dezelfde weg als de buitenkant, het is allemaal erg retro. Een modern entertainmentsysteem ontbreekt niet, en zelfs een Isofix-bevestiging voor de montage van kinderstoeltjes schijnt gewoon present te zijn. Goedkoop is de bijzondere 'Mustang' niet: om en nabij de twee euroton zonder belastingen. Eerder haalde Singer Vehicle Design een soortgelijk retrogeintje uit met de Porsche 911.

Video

Lezersreacties (30)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.