Stekker-sporter: Audi R8 E-tron in beeld

Audi R8 e-tron
Audi R8 e-tronAudi R8 e-tronAudi R8 e-tronAudi R8 e-tronAudi R8 e-tronAudi R8 e-tronAudi R8 e-tron
Audi heeft in Genève ook de nieuwe R8 in een E-tron verpakking getoond.

Van de vorige R8 had Audi al een E-tron variant, en met een nieuwe generatie van de aan de Lamborghini Huracán gerelateerde sporter is dat niet anders. Audi heeft de R8 voorzien van dichte wielen, een aerodynamische dichte grille en speciale wielen. Het lijkt enigszins op een Volkswagen Polo Bluemotion-sausje dat over de R8 is gegoten, maar het dient uiteraard allemaal een goed doel.

Zo is de luchtweerstandscoëfficiënt van de R8 E-tron slechts 0,28. De T-vormige batterij loopt door tot onder de middentunnel en is nu 92 kWh sterk. In de vorige E-tron lag die waarde op 49 kWh. De actieradius van het nieuwe model bedraagt 450 kilometer en ook daarmee verslaat-ie z'n voorganger. Die stopte na 215 kilometer al met rollen.

Twee elektromotoren leven gezamenlijk liefst 460 pk en 920 Nm. Wat dat doet voor de sprinttijd vanuit stilstand naar de 100 km/h? Die is in 3,9 seconden achter de rug. Z'n topsnelheid ligt op 210 km/h, maar die kan opgehoogd worden tot 250 km/h. Nederlandse prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.

Lezersreacties (25)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.