Opel verwacht veel nieuwe klanten voor Karl

Opel Karl
Opel blaakt van het zelfvertrouwen als het om de Karl gaat. Het merk verwacht namelijk ook flink wat nieuwe klanten bij andere merken weg te lokken.

Dat vertelde CEO Karl-Thomas Neumann ons zojuist in een interview.
Neumann zegt over de Karl: "De auto is heel anders gepositioneerd dan de Agila. Het is een door ons zelf ontwikkelde auto met vooral ook een ruim interieur. Daarmee denken we ook mensen bij andere merken weg te kunnen lokken."

Sommige andere merken bieden meerdere motoren aan in hun A-segmentmodel, terwijl de Karl alleen met een 75 pk sterke 1,0-liter driecilinder beschikbaar is. Komt daar binnenkort verandering in? Neumann: "Het zou kunnen dat daar nog verandering in komt, maar aan de andere kant willen we bij de Karl per sé - ook vanwege de kosten - een te complex gamma vermijden. De huidige 1.0 heeft een goed vermogen en voldoet aan alle milieu-eisen en dus komt er op korte termijn geen nieuwe motorisering beschikbaar in de Karl."


Tot slot is Neumann tevreden met de verkoopstart in Duitsland, waar de auto al iets langer op de prijslijst staat: "Zonder dat iemand met de Karl heeft kunnen rijden, hebben we in ons thuisland al 15.000 Karls verkocht. Dat getuigt niet alleen van vertrouwen bij onze klanten, maar ook bij de dealers. Die hopen met de Karl Opel-klanten te krijgen die in de jaren erna ook in auto's van ons merk blijven rijden.

Het volledige interview met Karl-Thomas Neumann is binnenkort te lezen in AutoWeek.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (48)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.